Az anyák nem sírnak! (Dehogynem!)

Az Unicharm nevű reklámgyártó cég Moony márkájú pelenkájához készült reklám Japánban kicsapta a biztosítékot. Mivel a kisbaba édesapját alig jeleníti meg, szinte az összes terhet, mindennapos nehézséget a anyára zúdít.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
anya
2017. május 27. Családháló

A videó egy új anyuka átlagos napját mutatja be, az éjszakázásokat, a boltból való hazacuccolást, a nehéz érzelmi pillanatokat, a fáradtságot, amit nem lehet szavakkal leírni. A végén természetesen kapunk feloldást: a kisbaba megfogja az anyuka ujját, kisüt a nap és a síró száj mosolyra görbül: “Egy nap ez még csodálatos emlék lesz” – összegzi a megpróbáltatásokat a reklám. A japán háztartások döntő többségét az anyák viszik a vállukon szinte 100%-ban. Egy felmérés szerint egy japán apa egy óra 7 percet szán a háztartási munkák besegítéséhez, míg az édesanyák 7 óra 41 percet.

Japánban és a liberálisabb jogvédők körében teljes felháborodást váltott ki az a tény, hogy a csecsemő édesapját csak a kórházban és a taxiban lehet fél másodpercre látni, hogy  tulajdonképpen egy nem is létező karakterként ábrázolja.

Azonban szerintünk ezt a videót úgy is fel lehet fogni, mint egy “anyai utazást”, mert a gyereknevelés elsősorban a mi, édesanyák feladata. Az hogy nem jelenik meg a férfi, mint segítő a reklámban, nem feltétlenül kell, hogy azt jelentse: az apák felelőtlenek és önzőek. Szerintünk a kritizálóknak úgy kellene értelmezni ezt a klippet, hogy a gyerek fejlődése az anyai lélek fejlődésével paralel zajlik.

 

via