Háztartástant az iskolákba!

Matematika, földrajz, biológia, fizika, irodalom, történelem – mind nagyon fontos és hasznos tárgyak, melyeket nem lehet és nem is szabad mellőzni az oktatásban. Az már egy másik kérdés, amikor a fiatal felnőtteket úgy engedik ki az iskolapadból, hogy a legegyszerűbb ételeket sem tudják elkészíteni.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
háttér
2017. február 23. Család.hu

Mindez nem csak Magyarországon probléma, hanem külföldön, például az Egyesült Államokban is és messze túlmutat önmagán. A kérdés leegyszerűsítve úgy hangzik: mi az iskola feladata?

A suli célja nem más, mint olyan készségekkel és tudással felruházni a gyerekeket, mely mind saját maguknak, mind a közösségnek javára szolgál. Márpedig enni mindenki eszik.

A gyerekek ott ülnek az órákon, ahol rengeteg tudást gyömöszölnek a fejükbe, csak éppen azt nem látják, hogyan tudják mindezt a hétköznapokban hasznosítani.

Pedig minden egyértelműbb lenne, ha elkezdenénk főzni tanítani őket. Ha belegondolunk, azonnal kiderülne, milyen fontos a pontos, egyértelmű fogalmazás, amikor megmutatunk nekik egy rosszul megírt receptet.

Szükség lenne a matematikára is, amikor ki kell számolni, hogy ha valamilyen alapanyagból egy főre 120 gramm, egy másikból pedig 75 gramm kell, akkor négy fő esetében melyikből mennyire van szükség.

A főzés természetesen kémia és fizika is, hiszen az anyagok kölcsönhatásra lépnek egymással, megváltozik a szerkezetük, forralunk és hűtünk – és még hosszan sorolhatnánk.

Magyarán: az oktatás lehetne sokkal hatékonyabb is, ha az elmélet mellé gyakorlatot is társítanánk, méghozzá lehetőleg olyan gyakorlatot, aminek mindennapi haszna is van.

A cikk itt folytatódik!