Ipsos: Okítok vagy okulok?
Tudás tekintetében jobb kapni, mint adni? Az emberek háromnegyede (74 százalék) inkább tanulna – viszont minden negyedik ember (26 százalék) inkább tanítana, derült ki az Ipsos nemzetközi felméréséből. Rólunk, magyarokról elmondható, hogy az átlagosnál sokkal többen tanítanának: nálunk minden harmadik válaszadó (35 százalék) mondta, hogy inkább a tanítást választaná a tanulás helyett.
Tudás tekintetében jobb kapni, mint adni? Az emberek háromnegyede (74 százalék) inkább tanulna – viszont minden negyedik ember (26 százalék) inkább tanítana, derült ki az Ipsos nemzetközi felméréséből. Rólunk, magyarokról elmondható, hogy az átlagosnál sokkal többen tanítanának: nálunk minden harmadik válaszadó (35 százalék) mondta, hogy inkább a tanítást választaná a tanulás helyett.
Ennek ellenére azért idehaza is igaz, ha tanulásról esik szó, a legtöbb ember szívesebben áll a befogadó, mint a közlő oldalon. Magyarázhatja ezt az elsöprő arányt az új dimenziók iránti csillapíthatatlan éhségünk, de az is lehet, hogy az oktatás megváltozott körülményei jelentik a valódi mögöttes indokot. Talán kicsit mindkettő. Az üzleti életre is átültethető ez a kutatási tapasztalat: minél inkább képes egy cég elmondani, hogy egy terméke mire való, hogyan használható, miért és milyen haszonnal jár, annál inkább érdeklődnek majd a fogyasztói iránta.