Mágikus szavak – Új, ingyen, bízzon bennünk…

A marketingesek jól tudják, vannak szavak, amelyeket nagyon hatásosan lehet használni a reklámokban, ilyen pl. az „Új” vagy az „Ingyen”. Mindezt most már a neurológia tudománya is igazolhatja.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
bolt
2016. március 22. Gyarmati Orsolya
A marketingesek jól tudják, vannak szavak, amelyeket nagyon hatásosan lehet használni a reklámokban, ilyen pl. az „Új” vagy az „Ingyen”. Mindezt most már a neurológia tudománya is igazolhatja.


Az újdonság hatalma

Az újdonság aktiválja az agy jutalmazó-központját. Ennek még az evolúciónkban is nagy szerepe volt, hiszen többek között ezért vált fontossá, hogy új élelmiszerek után kutassunk. Ma már nem vadászunk vagy gyűjtögetünk, de az „újdonság” továbbra is vonz minket.

Dr. Bianca Wittman a University College London Wellcome Trust Centre for Neuroimaging kutatója egy olyan kísérletet vezetett, melyben egy fMRI  – azaz funkcionális mágneses rezonanciavizsgálat  segítségével figyelték az agy tevékenységét, és azt tapasztalták, hogy ha az alanyok újdonságokkal találkoztak, akkor ez stimulálja az agy egy bizonyos részét (ventrális striatum), amely a boldogságérzésért is felelős dopamin felszabadulásához vezet.

Persze a marketing nem pusztán idegreakciókból áll, úgy hogy még mielőtt mindenki kicseréli a márkáját valami újra, nem szabad megfeledkezni arról, mennyire tudunk ragaszkodni a régi márkákhoz. Lehet, hogy egy arculatváltás hoz egy kis izgalmat, de csökkentheti a márkaismertségét és a márkához való hűséget (nem véletlenül nem vált logót a Coca-Cola). Ahogy a Brain Branding: The Power of Strong Brands írás is rámutatott, az agyvizsgálatok alapján kiderült, hogy az ismert márkák és az ismeretlen márkák nem egyforma agyi aktivitást váltanak ki. Úgyhogy egyaránt fontos lehet az újdonság, és a jól bevált régi márka.