Okos modell-kampány: vajon sikeres lehet?

Egy online ruházati cég, a Betabrand szerint vékony, csinos PhD-modelljeik megváltoztatják majd, ahogy gondolkodunk az okos nőkről. Tévednek.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
életmód
2014. március 26. Gyarmati Orsolya

Egy online ruházati cég, a Betabrand szerint vékony, csinos PhD-modelljeik megváltoztatják majd, ahogy gondolkodunk az okos nőkről. Tévednek.


Hogy milyen az “új” trend? Pontosan olyan, mint a régi: a méreted legfeljebb 36-os lehet, kötelezően 23 éves vagy, vékony és nagyon nőies. A Betabrand eközben azt próbálja átnyomni az emberek fejébe, hogy kampánya nem mást üzen, mint hogy egy nő lehet egyszerre okos és gyönyörű. De mi ebben az újdonság? Ez inkább sértés, ha kampányolni kell vele…

A Betabrand tavaszi kollekcióit doktoranduszok és PhD-hallgatók mutatják be. A reklámkampánnyal valószínűleg meglepetést akartak kelteni a képeket nézőkben és azt akarták üzenni vele, hogy a nők annyira sokoldalúak, hogy még az sem esik nehezükre, hogy vékonyak és okosak és vonzóak legyenek.  A brand alapítója, Chris Lindland büszkén mondta el, hogy ők most okos nőkön mutatják be kollekciójukat, ami azt is jelentheti, hogy a hagyományos modelleknek kis agyuk van.

Persze egy ilyen kezdeményezés mögött akár jószándék is állhatna, amely a nők sokféleségét hangsúlyozza, de sajnos itt csupán öncélú indíttatásról van szó, na és persze az üzletről. Így viszont semmi más nem történik, mint hogy a Betabrand súlyos sérüléseket okoz a nők önértékelésében, amitől majd kövérnek, öregnek és butának tartják magukat…

Célközönségként persze hálásnak kellene lennünk, és egyszerűen továbblépnünk. Még akár azt is mondhatnánk: “Legalább megpróbáltak a sokszínűségre fókuszálni.” De az, hogy a Betabrand ezt a témát így pipálta ki, sajnos kevés. A nők sokszínűségének képviselete soha nem válhat felszínes eszközzé, ráadásul úgy, hogy mindannyian azt érezzük a divatfotók láttán: ha nem mi vagyunk Gisele Bündchen, Heidi Klum vagy Kate Moss, akkor senkik vagyunk.

Az okos, vékony, vonzó nők mint egy reklámkampány különleges arcai semmiképp nem progresszív irány. Valójában nagyon is szűklátókörűségre vall, írja a The Guardian.