Problémát jelez a kifejezőkészség gyengesége

Előre jelzik a későbbi tanulási problémákat az elsős diákok nyelvi önkifejezésének nehézségei – állapították meg 5000 brit fiatal eredményeinek elemzéséből. A szigetországban külön fejlesztőpedagógusokat alkalmaznának a helyzet javítása érdekében.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
életmód
2016. március 23. Csontos Dóra

Előre jelzik a későbbi tanulási problémákat az elsős diákok nyelvi önkifejezésének nehézségei – állapították meg 5000 brit fiatal eredményeinek elemzéséből. A szigetországban külön fejlesztőpedagógusokat alkalmaznának a helyzet javítása érdekében.


Most először sikerült közvetlen kapcsolatot kimutatni az általános iskolába belépő diákok nyelvhasználati problémái, és a felsőt megkezdők gyenge tantárgyi teljesítménye között – írja a BBC. A bemutatott tanulmány szerint a magukat nehezen kifejező gyermekek ötöde az alsó tagozatot lezáró vizsgán az elvárható szintnél jóval alacsonyabb teljesítményt produkált.

A probléma független volt a gyermekek családi hátterétől, azonban a kutatásban erős összefüggést találtak a fiatalok szüleinek képzettsége, a szegénység és a nyelvi problémák között, ami növelte ennek a valószínűségét. A legrosszabb körülmények között élő gyermekek esetében az átlaghoz képest sokkal többen voltak azok, akik alapvető készségek, mint például a rövid történetek elmesélése, érzéseik kifejezése és a felnőttekkel való kommunikáció terén nehézségekkel küzdöttek.

A Save the Children nevű jótékonysági szervezet összesen 5000 gyermeket vont be a felmérésbe. Ennek alapján azt állapították meg, hogy a problémákkal küszködő elsősök 11 éves korukra nem csak angol nyelv és irodalom terén teljesítenek rosszabbul társaiknál, hanem matematikából is. Vagyis a lemaradásuk nem korlátozódik egyetlen tantárgyra, és nem is csak humán területen érezhető, hanem általános jelenség a teljesítményük szempontjából.

A BBC-ben a szervezet egyik munkatársa az óvodai fejlesztést emelte ki, mint a problémák kezelésének legfontosabb helyszínét. Ehhez azonban a mostaninál több képzett szakemberre lenne szükség, a számítások szerint a következő években 11 ezer diplomás munkavállalót kellene az ágazatnak alkalmaznia.

A szigetországban ugyanis azt tervezik, jövő évtől osztályt kell ismételnie annak, aki a 11 éves korában esedékes országos felmérésen nem teljesíti a minimális követelményt. Idehaza éppen ezért érdemes komolyan venni az óvodában a gyermekek fejlődéséről szóló, egyben a fejlesztési lehetőségeket is felkínáló, rendszeresen a szülők rendelkezésére bocsátott szöveges értékelést.kisiskolások,

A korábbi nevelési tanácsadóként ismert országos hálózat, amely jelenleg családsegítő szolgálat (Család- és Gyermekjóléti Szolgálat/Központ) néven működik, célzott segítséget tud nyújtani akár fizikai, akár egyéb képességekben mutatkozó lemaradások kezelésére. A szakemberek az óvodás korú, kisiskolás gyermekeknél a legtöbb esetben még viszonylag könnyen és gyorsan megoldást tudnak kínálni a problémák forrásának kiiktatására.

Így ezek már egyáltalán nem, vagy csak nagyon csekély mértékben okoznak tanulási, magatartási problémát a későbbiekben., például a továbbtanulás szempontjából is kiemelten fontos felsős évfolyamok idején.