Ajándékozz lábat a plüsszsiráfnak! – kampány a gyermek szervdonorokért

Leszakadt a mackóm füle. Szegény, így már nem a régi. Kellene neki egy új. Nagyjából ez a lényege a plüssállat-donor akciónak, ami az igazi szervadományozásra hívja fel a figyelmet.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
adományozás
2016. május 13. Gyarmati Orsolya

Leszakadt a mackóm füle. Szegény, így már nem a régi. Kellene neki egy új. Nagyjából ez a lényege a plüssállat-donor akciónak, ami az igazi szervadományozásra hívja fel a figyelmet.


Az elszakadt, megsérült, régi plüssjátékok új életre kelnek, ha megvarrják, megjavítják őket. Itt egy új láb, ott egy befoltozott hasadás, és máris kerek a világ.

Gyermek szervdonorokból mindenhol hatalmas hiány van a világon, de különösen Japánban, ahol jelenleg 14 ezren várnak új szervre, de műtétet évente csak háromszáz páciensen tudnak végezni.

A Second Life Toys-kampány (kb: A játékok új élete) arra kéri a gyerekeket – és rajtuk keresztül természetesen a családot – hogy a már használaton kívüli plüssállatok részeit „adományozzák” olyan gyerekek játékainak, amelyek még nagyon is aktívan vesznek részt egy-egy gyerek életében, de történt velük valamilyen baleset. Valahogy így próbálják a kampány kitalálói megmutatni a gyerekeknek, miért is fontos a szervdonorság.

Amikor egy sérült állattal rendelkező gyerek kap egy donorjátékot, ír az adományozónak egy köszönőlevelet, amelyben benne van az újjászületett játékról egy fotó is.