Női példaképekre cserélték a modelleket a Pirelli-naptárban

Úgy látszik végre rájött a világ arra, hogy nem a csontsovány, sablonos modelleket kéne mindenhol és mindenkire ráerőszakolni, hanem olyan igazi nőket, akik elismertek a saját szakmájukban és valódi példaképek. 

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
életmód
2015. december 03. Csontos Dóra

Úgy látszik végre rájött a világ arra, hogy nem a csontsovány, sablonos modelleket kéne mindenhol és mindenkire ráerőszakolni, hanem olyan igazi nőket, akik elismertek a saját szakmájukban és valódi példaképek. 


A 2016-os Pirelli naptárban tizenhárom olyan nő fog pózolni, akik eltérő korosztályba tartoznak, más az életútjuk, kiváló szakmai háttérrel rendelkeznek, és igazi példaképpé válhatnak nemcsak a nők, de a férfiak számára is.

A gumigyártó cég teljes arculatváltáson megy keresztül, nem véletlenül lepődött meg Annie Leibovitz, fotós. mikor felkerestek a gyártóról és beszámoltak a tervükről. Annie így nyilatkozott a megkeresésről: Amikor a Pirelli felvette velem a kapcsolatot, azt mondták szakítanának a régi hagyományokkal és nem erotikus naptárral készülnének jövőre, hanem olyan nőket szeretnének látni, akiket már elértek valamit a szakmájukban.

A két fél megállapodott, de Annie Leibovitz csak úgy vállalta el a fotózást, hogy nem mesterkélt képeket készít hanem a nőket teljes valójukban, hibáikkal együtt mutatja be. A különleges naptárban feltűnik többek között Serena Willams teniszező, Natalia Vodianova topmodell, aki több segélykampány aktív szereplője, Patti Smith énekesnő és Fran Lebowitz író, kritikus. A kampányban feltűnik továbbá Amy Schumer humorista, Agnes Gund, a New York-i Modern Művészetek Múzeumának alapítója, vagy a sokrétű tehetségű Tavi Gevinson is, aki színészi, énekesi és szerkesztői munkájával hívta fel a figyelmet magára.

”2016-ban valami teljesen másba vágunk bele. Ez egy klasszikus fekete-fehér portrésorozat lesz, és a képeken idén nem lesznek meztelen modellek, kivéve Amy Schumert, aki boldogan és bátran mutatja meg testét félmeztelenül a reggeli kávéja kortyolgatása közben.”

Világszinten kezdenek rájönni a reklámgyártók, a divattervezők és a nagyobb vállalatok, hogy a nőket nem tárgyként, hanem értelmes és értékes emberként kell kezelni. Nem véletlen, hogy a Playboy is bejelentette, nem lesz több pucérkodás és teljes kitárulkozás a magazinjukban többé. A cél az, hogy a nőket teljes valójukban és valódi értéket sugározva mutassanak be.

A fotózásról készült videót a Pirelli Facebook-oldalán is közzétették, így azt is megnézhetitek:

The 2016 #PirelliCalendar has been officially presented!Discover more www.pirellicalendar.com

Szerző: Pirelli, 2015. november 30.

 

 

(via)