8+1 tipp, hogy hogyan együnk tényleg minden nap zöldséget-gyümölcsöt

Mindenki tudja, hogy kellene enni őket, mindenki tudja, hogy egészségesek, és nagyjából mindenki szeret legalább egy-kétféle zöldséget és gyümölcsöt. Valahogy mégis, a legtöbbször úgy alakul, hogy kimaradnak a napi menüből. Íme néhány tipp, hogy ezentúl ne így legyen.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2012. január 10. szabo.daniel

Mindenki tudja, hogy kellene enni őket, mindenki tudja, hogy egészségesek, és nagyjából mindenki szeret legalább egy-kétféle zöldséget és gyümölcsöt. Valahogy mégis, a legtöbbször úgy alakul, hogy kimaradnak a napi menüből. Íme néhány tipp, hogy ezentúl ne így legyen.


“Fogyasszon naponta 3×3-féle zöldséget, gyümölcsöt az egészségért!” – szól a felhívás. Ez egyébként az USA-ban eredetileg „5aDay” néven bevezetett, majd nemzetközivé vált program magyar változata. Az amerikai program a napi öt alkalommal való zöldség-gyümölcs fogyasztást szorgalmazza, de vannak országok, például Dánia, ahol hat ilyen alkalmat javasolnak, míg nálunk Magyarországon mindössze hármat.

Hiába van meg azonban jó szándék, legtöbbeknek valahogy – tisztelet a kivételnek – soha nem akar összejönni, hogy meglegyen a napi három adag. Ennek megkönnyítéséhez gyűjtöttünk össze néhány tippet.

1 – Tartsa őket szem előtt

Egy szép kosárban a konyhapulton sokkal valószínűbb, hogy elfogynak a gyümölcsök, mint akkor, ha elrejtjük őket a kamrapolcon.

2 – Vágja fel

Törődjön bele, a családtagjai lusta disznók. Nem lesznek hajlandóak gyümölcsöt enni, csakis akkor, ha a narancs meghámozva és gerezdekben, az alma pedig cikkelyekre vágva vándorol eléjük, lehetőleg az íróasztalra, vagy a tévé elé. Ez borzasztó igazságtalanság, de legalább működik: az így kínált gyümölcs szinte mindig eltűnik a tányérról.