A fiatalok negyede mesterségesen pörgeti fel magát

A felnőtt lakosság jelentős többsége naponta fogyaszt kávét kifejezetten az ébrenlét fokozása érdekében - derül ki egy friss kutatásból.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2012. május 11. czefernek.lena

A felnőtt lakosság jelentős többsége naponta fogyaszt kávét kifejezetten az ébrenlét fokozása érdekében – derül ki egy friss kutatásból.


A kávé és tea vezeti a sort

A felnőtt lakosság igen jelentős része ébred gyakran fáradtan, kialvatlanul, így nem meglepő, hogy szinte nincs olyan ember, aki ne alkalmazna valamilyen praktikát az ébrenlét fokozása érdekében. A megkérdezettek közel 60%-a napi szinten fogyaszt kávét, kifejezetten ilyen céllal, további közel 10%-uk 2-3 naponta teszi ezt.

A listát a tea folytatja, az emberek közel 40%-a mindennap, 16%-uk pedig valamelyest ritkábban, 2-3 naponta fogyasztja fáradtság űzése céljából.

A két leggyakoribb élénkítő ital tekintetében megfigyelhető, hogy azok népszerűsége lényegesen magasabb a saját bevallásuk szerint stresszes munkát végzők körében. Egyéb demográfiai szempontból a kávéfogyasztás különösen 25 év felett ugrik meg jelentősen, míg a teát említők aránya az átlag körül alakult az egyes korcsoportokban.

Az egyéb, ébrenlétet fokozó megoldások közül egyet mindenképpen érdemes még kiemelni: a lakosok 25%-a ugyanis napi szinten valamilyen koncentrált tevékenységgel (pl. fokozott fizikai igénybevétellel, változatos munkavégzéssel) küzd az álmosság ellen, további 18% hetente néhányszor hívja ezt segítségül. A módszert főként azok választják, akik a mindennapi életben egyébként is fizikai jellegű munkát végeznek.

A fiatalok körében az energiaital népszerű

Az alkalmazott szerek listájában viszonylag utolsók között szerepel az energiaital, hiszen a lakosok alig közel 8%-a említette, hogy naponta vagy hetente néhányszor fokozza ezzel ébrenlétét, ugyanakkor az italt említők aránya jelentős különbséget mutat életkor alapján. 16-25 év között 12%-os a napi szinten, további 13%-os a 2-3 napos gyakorisággal fogyasztók aránya derül ki a Szinapszis Kft. friss kutatásából, melyet a cég a Napidoktor.hu megbízásából készített.