Enyhítsd a forróságot gyümölccsel!

A nyári melegben megemelkedik a folyadékigényünk, szomjunkat pedig a magunk módján igyekszünk kielégíteni. A kismamáknak azonban érdemes ezt tudatosan tenni, hogy szervezetüket tökéletesen tudják hidratálni.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2012. augusztus 09. szabo.daniel

A nyári melegben megemelkedik a folyadékigényünk, szomjunkat pedig a magunk módján igyekszünk kielégíteni. A kismamáknak azonban érdemes ezt tudatosan tenni, hogy szervezetüket tökéletesen tudják hidratálni.


A terhesség előrehaladtával megnő a test folyadékszükséglete. Nemcsak azért, mert a magzatvíz termelődése már a terhesség elejétől kezdve folyamatos, hanem mert az anya szervezete biztosítja a magzati vérkeringéshez szükséges növekvő vértérfogatot is, ezért nélkülözhetetlen a folyadékpótlás. A második trimesztertől kezdődően a megnövekedett méh nehezítheti a kismama emésztését, a székrekedés elkerülése is indokolja a rendszeres folyadékfogyasztást. Gondoskodjunk arról, hogy szervezetünk hozzájusson a napi 2 liter folyadékhoz.

A frissítő, lédús gyümölcsök önmagukban elfogyasztva is hozzájárulnak a folyadékháztartás egyensúlyban tartásához. Mindegyikre jellemző a magas rost- és C-vitamin-tartalom. A sárgadinnye és a sárgabarack a bőrvédő béta-karotin-tartalma miatt ajánlott. A ribizli, a málna és az áfonya flavonoid- (festékanyag-) tartalma a húgyúti problémák megelőzését segítheti elő, a folsav pedig a magzat fejlődésére hathat. A B6-vitamin-tartalmú banán a vérképzést és az idegrendszeri működést támogatja, míg a szilvában, a fügében és a gránátalmában lévő kálium a vérnyomást szabályozhatja. A vörös szőlőben lévő quercetin nevű anyag az érrendszer védelmezőjeként ismert, ezért vénás keringési nehézségek (pl. visszér, aranyér) esetén kifejezetten jó választás. Végül fontos megemlíteni a szeder bőséges vaskészletét, amely a vérszegénység ellen lehet segítségünkre.

Az érzékeny gyomrú kismamák válasszák az almát, a körtét, az őszibarackot vagy a banánt, ezek kevésbé okoznak savproblémákat. Ha nyersen nem esik jól egyik gyümölcs sem, készítsenek belőle szörpöt, kompótot, befőttet, lekvárt, levest vagy szószt, melyekkel színesíthetik étrendjüket.