Kíváncsi, mennyi csokit fogyasztunk Húsvétkor?

A fogyasztók  Húsvétkor is egyre tudatosabban keresik a valódi csokoládéból készült édességeket, 2011-ben már a vásárlásaink közel 80%-ában választottuk a kakaóvajat is tartalmazó, magasabb beltartalmi értékkel rendelkező finomságokat – nyilatkozta a Családhálónak Bélai Krisztina, a Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2012. április 05. bencze.aron

A fogyasztók  Húsvétkor is egyre tudatosabban keresik a valódi csokoládéból készült édességeket, 2011-ben már a vásárlásaink közel 80%-ában választottuk a kakaóvajat is tartalmazó, magasabb beltartalmi értékkel rendelkező finomságokat – nyilatkozta a Családhálónak Bélai Krisztina, a Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára.


A főtitkár az elmúlt években megfigyelhető tendencia további erősödését várja. A mindössze 2-3 hetes ünnepi szezonban közel 860 tonna, azaz fejenként 9 dekagramm édességet vásárolunk. Mindez a gyakorlatban azt jelenti: Húsvétkor minden magyar lakos nem egész egy tábla csokoládét vagy 1-2 csokoládé figurát fogyaszt el.  A kiegyensúlyozott táplálkozásunkban a minőségi csokoládék helyes fogyasztásának számos pozitív élettani hatása lehet – hangsúlyozta a főtitkár, kiemelve: a kiegyensúlyozott táplálkozásnak aktív életmóddal kell párosulnia.

Bélai Krisztina az idei vásárlási szokásokról szólva úgy fogalmazott, a legnépszerűbbek továbbra is a figurás édességek – a tojások és nyulak – ezeket pedig az ajándékcsomagok követik. Mi magyarok továbbra is a tejcsokoládét kedveljük a legjobban, bár fogyasztásunk meg sem közelíti az európai átlagot. Mint megtudtuk, 2010-ben például a 2,7 milliárd forintos bevételből 2,3 milliárd forintot csokoládé figurákra (ezen belül 1 milliárd forintot csokoládétojás, kicsivel több, mint 1 milliárd forintot csokoládényúl, 186 millió forintot egyéb figurákra) költöttünk, további 187 millió forint értékben húsvéti zsákokat, 214 millió forint értékben pedig játékkal kiegészített ajándékcsomagot vásároltunk.

A Nielsen piackutató felmérése szerint tavaly kedvezően változott a forgalom. 2011-ben 11 százalékkal nőtt és csaknem elérte a 3 milliárd forintot a húsvéti édességek és ajándékcsomagok kiskereskedelmi forgalma. Bélai szerint idén a népegészségügyi termékadó miatt a 3 milliárdot is meghaladhatja ez az összeg.

Az értékesítésben továbbra is a nagy eladóterű üzletek dominálnak. Ott bőven jut hely az eladásösztönző eszközök mellett arra, hogy széles és mély választékot mutassanak be a vásárlóknak. Hipermarketre a mennyiségi eladásból 45 százalék jutott tavaly, a húsvéti szezonban. Ebből a szempontból évek óta növekszik a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna jelentősége. Súlya múlt évben 40 százalékra emelkedett. Így a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek mindössze 15 százalékon osztoztak.