Beszéljünk a párkapcsolatokról! – hogy ismét érték legyen a család

Pénzügyi ismeretek, hazaszeretet és párkapcsolati oktatás – az új koncepció alappilléreiről Michl József kormánypárti politikus mesélt a Családhálónak. A honatya szerint a témát nemcsak az általános iskolákban, de a közép-, és felsőoktatás keretein belül is tanítani kellene.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2011. október 28. bencze.aron

Pénzügyi ismeretek, hazaszeretet és párkapcsolati oktatás – az új koncepció alappilléreiről Michl József kormánypárti politikus mesélt a Családhálónak. A honatya szerint a témát nemcsak az általános iskolákban, de a közép-, és felsőoktatás keretein belül is tanítani kellene.


Amennyiben a termékenységi arányszám esetében nem következik be radikális fordulat, akkor a század végére ötmillió környékére csökkenhet Magyarország lélekszáma. A KDNP éppen ezért azt szeretné elérni, hogy a felelős párkapcsolatról, a családi életről szóló ismeretek megjelenjenek az oktatásban. Michl József kereszténydemokrata honatya a Családhálónak az új köznevelési koncepcióval kapcsolatosan arra hívta fel a figyelmet, hogy a fiatalok oktatása három alappilléren kell, hogy nyugodjon. Mint mondta, a pénzügyi ismeretek azért szükségesek, hogy a diákokat se tudják becsapni, a hazaszeretet pedig arra alkalmas, hogy utat mutasson, kire lehetnek büszkék utódaink, megismerjék településük történelmét és azt a rengeteg áldozatot, ami korábban az ország védelmében és épüléséért történt. „Amit ismerek, csak azt tudom szeretni” – jegyezte meg az országgyűlési képviselő, aki szerint ebbe a sorba illik a párkapcsolati oktatás fontossága is. Magyarázatképpen hozzátette: napjainkban nem egyértelmű a fiatalok számára, hogy a család a legjobb megoldás. Michl elmondása szerint ezeken a tanórákon nem klasszikus oktatás zajlana, hanem szakemberek segítségével, kisközösségi módszerrel egyfajta beszélgetős óra keretében világosítanák fel a diákokat. Mint folytatta, a legfontosabb az lenne, hogy maguk a gyerekek mondjanak ki alapvető dolgokat, ne pedig frontális előadást hallgassanak a témában.

A politikus kitért a Sapientia Főiskolán zajló tanácsadóképzésre, ahol a KNDP-s elképzelés egyfajta változatát már meg is valósították, és néhány iskolában az osztályfőnöki óra keretein belül már foglalkoztak is gyerekekkel a főiskola szakemberei. Lapunk azon felvetésére, hogy az új tantárgyat a jelenlegi pedagógus gárdával, vagy új szakemberek képzésével képzelik el, Mich József úgy reagált, miután különösen nehéz és érzékeny témáról van szó, ezért nagyon nem mindegy, ki kapja ezt a feladatot. Komoly szűrőn kell keresztül esniük ezeknek az oktatóknak, mert könnyű hibázni ilyen kérdésekben – fűzte hozzá. A Családháló felvetésére a honatya elmondta azt is, hogy a párkapcsolati oktatást nem lehet elég korán kezdeni, de az általános iskolák felső tagozatában mindenképpen el kell kezdeni a felvilágosítást, amit nemcsak a középiskolában, de a felsőoktatásban is érdemes lenne folytatni.

Sasvári Gábor, a Pogány Frigyes Szakközépiskola tanára szerint miután a diákok jelentős része már 9.-10. osztályban, tehát 14-16 évesen létesíti első párkapcsolatát, mindenképpen előrelépés lenne, hogy a felelős párkapcsolatról szó essék az iskolában. Az osztályfőnöki feladatokat is ellátó tanár ugyanakkor elismerte, mindez eddig is csak nehezen volt megkerülhető. Véleménye szerint ugyanakkor jó lenne, ha ezekről a kérdésekről valamiféle komplexebb erkölcstanoktatás (amely persze nem feltétlenül kötődne bármelyik egyházhoz is) keretei között esne szó.