Felmérték a magyar iskolásokat

Megjelentek és az Oktatási Hivatal honlapján elérhetőek a 2012-es országos kompetenciamérés iskolákra vonatkozó és tanulói adatai - közölte a hivatal az MTI-vel.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2013. március 01. szabo.daniel

Megjelentek és az Oktatási Hivatal honlapján elérhetőek a 2012-es országos kompetenciamérés iskolákra vonatkozó és tanulói adatai – közölte a hivatal az MTI-vel.


A tájékoztatás szerint az országos kompetenciamérés során minden évben három teljes évfolyam (6., 8., 10.) tanulóit vizsgálják, és nem a tantárgyi tudást, hanem a munkaerőpiac és így az állampolgár számára is alapvetően fontos szövegértési és matematikai készségeket, képességeket mérik fel.

Mint írták: a felmérés telephelyi jelentéséből megismerhető az adott iskola, és az egyes osztályok teljesítményadatai, az iskolai munka fejlesztő hatása. Megtudható, hogy az iskolába járó diákok szociokulturális hátterük szempontjából milyenek, és látható az is, hogy az ebből adódó hátrányokat az iskola mennyiben tudja kompenzálni.

A tanulói jelentésből megtudható, hogy a tanuló pontosan milyen feladatokat kapott, és azokat milyen eredményesen oldotta meg, mindezt ahhoz is viszonyítva, hogy a többi gyerek az adott feladatot milyen sikerrel teljesítette. Ugyanitt látható, hogy a gyermek teljesítménye az ország összes tanulója, az iskola tanulói, illetve az osztály tanulói teljesítményéhez viszonyítva milyen.

A jelentés bemutatja, hogy az előző (két évvel az előtti) méréshez képest a tanuló teljesítménye hogyan változott. Az információkat a szülő a tanulói mérési azonosító szám felhasználásával ismerheti meg, ezt a tanulók a méréskor kézhez kapták, de az iskola bármikor képes újra megadni.

Kitértek arra is: a mérés megírása előtt vagy azt követően a tanulók kézhez kapnak egy-egy tanulói kérdőívet. A kérdőívben – amely a mérési rendszer egyik fontos eleme – a tanulók szociokulturális hátteréről szerepelnek kérdések. A válaszokat a tanulók szüleikkel együtt adják meg. A tanulói kérdőív kérdéseire adott válaszokat az érintettek (szülők, tanulók) hozzájárulása nélkül az iskola nem ismerheti meg, azokat nem kezelheti.

Jelezték: az országos kompetenciamérés eredményeinek feldolgozása folytatódik. Az eredmények általános összefüggéseit elemző országos jelentés megjelenésének jogszabályi határideje május 31. – olvasható a közleményben.