Látatlanban güriznek a mesterképzést választó egyetemisták

Komolyabb szakdolgozatokat írnak, de állásinterjúkon a legtöbb helyen nem tudnak mit kezdeni az egyetemi mesterképzést elvégzőkkel. Sok munkáltató nem tudja, hogy milyen diplomát követeljen meg egy álláshoz, ami hátrány lehet a két évvel tovább tanulóknak. Idén végeznek az egyetemeken az első mesterszakosok, az [origo] hallgatókat, tanárokat és munkaközvetítőket kérdezett arról, mennyit ér a mesterdiploma.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2011. július 11. szabo.daniel

Komolyabb szakdolgozatokat írnak, de állásinterjúkon a legtöbb helyen nem tudnak mit kezdeni az egyetemi mesterképzést elvégzőkkel. Sok munkáltató nem tudja, hogy milyen diplomát követeljen meg egy álláshoz, ami hátrány lehet a két évvel tovább tanulóknak. Idén végeznek az egyetemeken az első mesterszakosok, az [origo] hallgatókat, tanárokat és munkaközvetítőket kérdezett arról, mennyit ér a mesterdiploma.


“Magasabbak az elvárásaim, hiszen két évvel többet güriztem az egyetemen” – mondta az [origo]-nak egy végzős mesterszakos hallgató arra a kérdésre, hogy mire számít a munkaerőpiacon. Az idei tanév végén diplomáztak először a 2009-ben elindított mesterképzésekre felvett diákok.

Az európai felsőoktatási rendszereket egységesítő bolognai folyamat során 2006-ban vezették be a többszintű felsőoktatási rendszert.  Az Európai Unióban is elterjedt felsőoktatási rendszer lényege, hogy a hallgatók előbb alapképzésre járnak, amelynek végén alap-, vagyis Bachelor (BSc, BA) fokozatot szerezhetnek. Ezzel azonnal munkába is állhatnak, vagy tovább is tanulhatnak mesterszakon. Ha az utóbbit választják, a második ciklusban két év után mesterdiplomát, úgynevezett Master (MSc, MA) fokozatot kaphatnak.

Akik ez után is tovább szeretnének tanulni, lehetőségük van felvételizni a doktori (PhD) képzésekre. A BA szakon 2009-ben végeztek az első diplomások, ekkor indították az MA szakokat, amelyeken idén végeztek az első hallgatók. A legnépszerűbb mesterszak a felvételi rangsor szerint jelenleg a tanárképzés, a nemzetközi tanulmányok és a kommunikáció.