Nem tudod, megvedd-e? Kérdezd a dietetikust!

Egy amerikai szupermarket-lánc, a Hy-Vee majdnem mind a 235 üzletében étkezési szakembereket alkalmaz, akik segítenek az egészségtudatos, vagy valamilyen betegséggel küzdő vásárlóknak a helyes választásban, az étrend átalakításában.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2012. augusztus 28. Gyarmati Orsolya

Egy amerikai szupermarket-lánc, a Hy-Vee majdnem mind a 235 üzletében étkezési szakembereket alkalmaz, akik segítenek az egészségtudatos, vagy valamilyen betegséggel küzdő vásárlóknak a helyes választásban, az étrend átalakításában.


Tudatosság tanácsokkal

A kezdeményezés célja az volt, hogy az egyre tudatosabban vásárló, és egyre inkább az egészséges életmódra törekvő vevőket megfelelő információkkal, tanácsokkal láthassák el, és persze mások legyenek, többet nyújtsanak valamiben, mint a konkurens üzletek.

Az elmúlt három-négy évben egyre többen kezdtek igényt tartani a szupermarketekben dolgozó dietetikusokra. Az amerikai Közép-Nyugat egyik regionális szupermarket-lánca, a Meijer öt dietetikusa rendszeresen vesz részt különböző közösségi eseményeken, továbbképzésen, főzőbemutatón és egészségügyi problémákkal – például cukorbetegséggel, szív- és érrendszeri tünetekkel – kapcsolatos oktatóprogramokon, ezen kívül szórólapokat, tájékoztató füzeteket adnak ki.

Mielőtt baj lesz…

“Majdnem mindannyian kórházban dolgoztunk, de aztán munkahelyet váltottunk, mert az előtt szerettünk volna az emberekkel a táplálkozásról beszélgetni, mielőtt betegek lesznek”, mondja Shari Steinbach, a Meijer vezető dietetikusa. “A jelenlétünk érezhetően növeli az egészséges termékek eladását. A vásárlók e-mailen időpontokat kérnek tőlünk, a gyártók pedig rendszeresen hívnak minket konferenciáikra.”

A The New York Times cikkéből az is kiderül, hogy a Hy-Vee étkezési tanácsadói rendszeresen tartanak konzultációkat és “túrákat” a boltban a vásárlóknak. Főzőiskolákat rendeznek, komplett étrendeket állítanak össze az üzlet termékeiből, iskolákhoz, cégekhez járnak ki, összedolgoznak a kereskedőkkel, beszállítókkal, közösségi kertek kialakításában segédkeznek. “A dietetikusok szerepköre egyre tágul”, mondja Phil Lempert, a Supermarket Guru nevű blog írója. “A táplálkozás témája egyre bonyolultabb. Régebben kizárólag a jó ár számított, ma azonban sokkal tudatosabbak az emberek az egészségüket illetően.”

Már nem csak az ár a fontos!

A szupermarket dietetikusai azt is vállalták, hogy egy komplett ötnapos – három főétkezést és két kis étkezést tartalmazó – csomagot állítanak össze, amiért a vásárlók minden este betérhetnek. A csomagot olyan embereknek állítják össze, akik túlsúlyosak, mivel egy napi adag mindössze 1200-1500 kalóriát tartalmaz.  

A vásárlók sokszor nem tudják, mit is keressenek, ha egészségesebben akarnak étkezni”, mondja Kristen Decker, az egyik dietetikus. “A csomagolásokon feltüntetett adatok között nem mindig könnyű eligazodni. A múltkor egy vásárló azt kérdezte tőlem, mi az ártalmasabb: a zsír, vagy a cukor?”