Tévézés helyett: okosító játékok gyerekeknek

Nem lehet elég korán kezdeni! A gyerkőcök imádnak játékosan tanulni: szeretik felfedezni a szabályszerűségeket, logikai összefüggéseket, a szabályok biztonságot adnak nekik. Örömüket lelik abban, ha kipróbálhatják magukat és a sikerélmény szárnyakat ad nekik. Vajon milyen játékokkal érdemes erősíteni a két agyféltekéjük harmóniáját, hogy minél kevesebb gondjuk és minél több sikerélményük legyen az iskolában és aztán az életben is? Erre adok most néhány tippet.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2012. október 11. bencze.aron

Nem lehet elég korán kezdeni! A gyerkőcök imádnak játékosan tanulni: szeretik felfedezni a szabályszerűségeket, logikai összefüggéseket, a szabályok biztonságot adnak nekik. Örömüket lelik abban, ha kipróbálhatják magukat és a sikerélmény szárnyakat ad nekik. Vajon milyen játékokkal érdemes erősíteni a két agyféltekéjük harmóniáját, hogy minél kevesebb gondjuk és minél több sikerélményük legyen az iskolában és aztán az életben is? Erre adok most néhány tippet.


Sakk

Az egyik legkitűnőbb fejlesztő játék. Segíti a több perspektívából történő gondolkodás és a stratégiai képességek fejlesztését.

Sudoku

Stratégia, logika és matematika egyszerre.

0 vagy x

Gyermekkorom egyik kedvence, a játszótéren a homokozó szélén ülve játszottuk a barátnőmmel, a homokkal beszórt széles szegélytéglákon. Ez az, amikor egy 3×3-as négyzetbe “o” és “x” jeleket kell írni és az a cél, hogy három legyen egy sorban, oszlopban vagy átlósan, közben pedig az ellenfelet akadályozni kell ugyanebben. Már kicsik is egészen profi szinten tudják művelni.

Malomjáték

Ugye, mindenki ismeri?:-)

Keresztrejtvény, szójátékok

Legegyszerűbb formája, amikor képeket kell megnevezni és a szavak betűit a kockákba írni, ezt a legkisebb betűvetők nagyon szeretik. Ugyanennek a szókereső fajtája is népszerű. Szóban játszható még az “ilyen betűvel kezdődik, ilyen betűvel végződik és ezt csináljuk vele”-típusú kitalálós vagy amikor egy tárgyat, állatot, mesehőst, stb. három tulajdonság említése után ki kell találni.