Új mentőautókat kapott a mentőszolgálat

Bemutatták az új, sárga színű mentőautókat szerdán Budapesten; 2008 óta először avathatnak új esetkocsikat az Országos Mentőszolgálatnál.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2011. december 21. szabo.daniel

Bemutatták az új, sárga színű mentőautókat szerdán Budapesten; 2008 óta először avathatnak új esetkocsikat az Országos Mentőszolgálatnál.


Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás miniszter a rendezvényen elmondta: a központi költségvetés 850 milliós forrásából vásárolták a 37 esetkocsit, emellett további fejlesztés előtt áll a mentőszolgálat.

Mint hozzátette, további 570 millió forintos támogatásból hamarosan 23 kisebb esetkocsi, valamint egészségügyi felszerelés beszerzésére lesz lehetőség. Ezen felül 2012-ben az Új Széchenyi Terv keretében 11,5 milliárd forintból fejleszthetik a mentési infrastruktúrát, a többi között mentőállomások építése, felújítása valósulhat meg. Mindemellett a mentőszolgálat irányításának korszerűsítésére 3,5 milliárd forintot fordíthatnak, ennek legfőbb célja, hogy a mentőegységek 15 percen belül kiérkezzenek a helyszínre – közölte a miniszter.

Réthelyi Miklós azt mondta: az előző kormány hibájából 2008 óta nem érkezett új autó a mentőszolgálathoz, s ennek következtében 2010 végére a járműpark krízishelyzetűvé vált. A most vásárolt, minden szempontból megfelelő új kocsiknak köszönhetően viszont végre megkezdődhet az elöregedett gépkocsiállomány selejtezése – mondta Réthelyi Miklós.

Mártai István, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) főigazgatója arról beszélt, hogy habár az új autókra sokat kellett várni, örül annak, hogy “karácsony alkalmával ajándék érkezett” a mentőszolgálathoz. Mint kifejtette: az új esetkocsikat levizsgáztatásuk után folyamatosan állítják rendszerbe. Így a tervek szerint január végére már mind a 37 autó az utakon lehet. Mártai István azt mondta: az ország minden megyeszékhelyén lesz majd az új autóból, a továbbiak elosztásánál pedig azt vették figyelembe, hogy mely területeken a legnagyobb az esetkocsik használata.

Mártai István arra is kitért, hogy “a mentőautóval való közlekedés egy veszélyes üzem”. Mint kifejtette: Európa számos országában is azért sárga színűek a mentőautók, mert így jobban láthatóak. Fontos, hogy útközben, de a helyszínen tartózkodva, betegellátás közben is jól látható legyen az autó, ezért az új esetkocsikon fényvisszaverő optikai csíkok is vannak – tette hozzá.

A főigazgató megjegyezte, hogy a megújulás tervezésébe bevonták azokat a dolgozókat, akik lényegében fél életüket a mentőautókban töltik. Így belső pályázatot hirdettek a mentőszolgálat új szlogenjére, s végül a “Hivatás az életért” nyert. Ezen felül a logó megújítására is pályázatot írtak ki, ám egy belső szavazás, illetve a vélemények  mérlegelését követően úgy döntöttek, megtartják a régi logót.

Szócska Miklós egészségügyi államtitkár a sajtótájékoztatón kiemelte: nem egyszerű biztosítani a mentőszolgálat működőképességét egy gazdasági világválság közepette. Ezzel együtt a cél az, hogy a jövőben a krízishelyzetet megelőzve tervezett módon történjen a mentőjárművek beszerzése.

Az államtitkár arra is kitért, hogy a mentődolgozók munkakörülményeinek javítása mellett anyagi körülményeik rendezésén is dolgoznak. Ennek “első gesztusa”, hogy a népegészségügyi termékadóból a kivonuló állomány is részesedik – mondta Szócska Miklós.