Gyerekruhát a Facebookon? Rizikós!

A különböző online aukciós felületek elterjedése ellenére egyre nagyobb méreteket ölt a használt és új ruhák hirdetése a közösségi oldalakon. A témában számos csoportot hoztak létre, ahol a tagok albumokba rendezve kínálhatják portékájukat.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2012. október 14. czefernek.lena

A különböző online aukciós felületek elterjedése ellenére egyre nagyobb méreteket ölt a használt és új ruhák hirdetése a közösségi oldalakon. A témában számos csoportot hoztak létre, ahol a tagok albumokba rendezve kínálhatják portékájukat.


Az ilyen megoldásokat tekinthetnénk közösséggeneráló alternatívának, azonban a nem ellenőrzött körülmények miatt jóval nagyobb esélyünk van belefutni egy csalóba, akár vevők, akár eladók vagyunk.

A csoportokba verődött eladók esetébe elmondhatjuk, hogy a legtöbben nem tesznek meg mindent azért, hogy kellőképpen tájékoztassák a leendő vevőt. A fényképek minősége a legtöbb esetben hagy kívánni valót maguk után. Találkoztunk olyan képpel, amin a kéknek látszó felső melletti leírásból derül ki, hogy valójában egy barna darabot nézegetünk, és ez még a jobbik eset, mert itt legalább a szövegből kiderült az igazság.

A kínálat kisebbik részét alkotják azok az ajánlatok, ahol a leírások részletesek, így az eladó a méret és az ár mellett feltünteti azt is, hogy milyen mértékben használódott el a ruhadarab. A teljes tájékoztatás ugyanakkor az eladó egyenességétől függ, vagyis, hogy elmondja-e például, van-e folt, szakadás a ruhán. A leírás nélküli képekre is van megoldás, lehet a kommentekben kérdezni. Azonban tapasztalataink alapján ez az opció tartalmazza a legtöbb buktatót a vevők számára.