Degesz az ünnepek alatt és után avagy mit tegyünk, ha teleettük magunkat?

Valószínűleg sokak számára ismerős jelenség a karácsonyi nadrágszíj ünnepélyes megoldása, majd a két ünnep közötti lelkifurdalással övezett romeltakarítás. Mit tegyünk, ha már megint teleettük magunkat és még midig rengeteg a maradék?

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2011. december 20. czefernek.lena

Valószínűleg sokak számára ismerős jelenség a karácsonyi nadrágszíj ünnepélyes megoldása, majd a két ünnep közötti lelkifurdalással övezett romeltakarítás. Mit tegyünk, ha már megint teleettük magunkat és még midig rengeteg a maradék?


Sajnos vagy szerencsére, a karácsony a családi körben elköltött finom ebédek, ínycsiklandó vacsorák és házi sütemények időszaka is. Sokaknak csak az ünnepek alatt jut ideje arra, hogy összetrombitálja az egész családot, s ezzel együtt minden anyuka és nagymama belesüti összes szeretetét a karácsonyi menübe. Így aztán nincs, aki lelkifurdalás nélkül tudná visszautasítani az ínycsiklandó halászlét követő töltött káposztát, melyre szinte kötelező egy kis bejglit is gurítani.

Hogy az ünnep mégsem csak erről szól, azt már régóta tudjuk, de a Családháló most megkísérel adni néhány tippet, hogyan nyerjük vissza komfortérzetünket a nagy eszem-iszom után.

  1. Citromlé, szódabikarbóna, zsíros étel után egy jó kis Unicum. Persze ezeknél azért jobb a megelőzés.
  2. Nem csupán az ünnepek alatt, karácsony után is hasznos lehet a mértékletesség: ne együk meg „csak még ezt az egyet, mert ez az utolsó a tányéron”! Nem katasztrófa, ha valami megmarad, és mi is jobban járunk, ha megkíméljük magunkat az ünnepi gyomorfájástól!
  3. Étkezzünk ésszel! Ne keverjük az édeset a sóssal, és egyszerre csak egyféle főételt fogyasszunk! Az édes, zsíros, nehéz ételek keveréke jelenti az igazi veszélyforrást…
  4. Ha úgy érezzük, karácsony alatt nem tartottunk mértéket, a két ünnep között fokozottan legyünk szigorúak magunkkal: válasszunk kímélő menüt, és lehetőség szerint sportoljunk ha időnk engedi.
  5.  Egy kis méregtelenítés sem árt: semmilyen szeszes italt ne fogyasszunk szilveszterig, és ha van a közelünkben szaunázási lehetőség, használjuk ki, nagyon jól fog esni!
  6. A családi összejöveteleket nem csupán arra lehet használni, hogy együtt étkezzen a família, szervezhetünk közös kirándulást is az ünnepek alatt/után. A mozgás garantáltan könnyít majd a lelkiismeretünkön, no meg a nadrágunk szorításán, arról nem is beszélve, hogy ezeknek a közös programoknak remek közösségformáló ereje van.
  7. A sok maradékot nem csak további zabálásra lehet felhasználni. Ha eltesszük a mélyhűtőbe, megkímélhetjük magunkat egy-két hétvégi főzőcskézéstől januárban.
  8. Az ünnepek után kevesebben gondolnak a szegényekre is, pedig itt az igazi, kemény hideg! Készítsünk apró szeretet-tálakat a megmaradt élelmiszerekből, és keressük meg azt, akinek nagyobb szüksége van rá, mint nekünk!