Babaparfüm? Bűzlik a dolog…

Ugyan mit is vennénk egy babának, ha nem parfümöt? Hiszen minden magára valamit is adó újszülött alapelvárásnak tekinti, hogy ha már - mondjuk - 53 fontos (kb. 19 ezer forintos) Lauren Ruffle Bum játszóruhába öltöztetik, akkor be se tegye a lábát (fenekét?) anélkül, hogy gondos szülei be nem fújták volna babaparfümmel.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2013. március 12. Gyarmati Orsolya

Ugyan mit is vennénk egy babának, ha nem parfümöt? Hiszen minden magára valamit is adó újszülött alapelvárásnak tekinti, hogy ha már – mondjuk – 53 fontos (kb. 19 ezer forintos) Lauren Ruffle Bum játszóruhába öltöztetik, akkor be se tegye a lábát (fenekét?) anélkül, hogy gondos szülei be nem fújták volna babaparfümmel.


Vége a sivár gyermekkornak!

A totyogóknak szánt parfüm ismét újabb jele a gyermekkor-biznisz vég nélküli kiaknázásának. Valószínűleg rengeteg baba valójában ezért sír évek óta, hiszen a nekik gyártott illatok – botrányos módon – eddig hiányoztak a piacról. Nem is értjük, hogy lehetett így élni eddig! De szerencsére a Dolce & Gabbana végre kijött egy unisex újszülött-parfümmel.

Babaillat-befőtt?

A viszonylag visszafogott árral (33 font = kb. 12 ezer forint) indító, 50 ml-es kiszerelésben megjelent parfümről a tervező, Stefano Gabbano így nyilatkozott: “A termék csupán hangsúlyozza a babákhoz társított ismerős illatot.”

A citrus-, dinnye- és méztartalmú parfüm “minden kisfiút és kislányt kényeztetni fog”.  Az alkoholt nem tartalmazó illatot a “babák bőrének puhasága”, valamint a “babák lehelletének frissessége” ihlette. Sajnos nem csak a Dolce ment el ebbe a nevetséges irányba. A Bulgari is kijött már Petits et Mamans parfümjével, amelybe szicíliai narancs, bergamot és brazil rózsafa található. Tipikus újszülöttillat… Eközben a Burberry Baby Touch nevű terméke – amely 36 fontos árával több, mint a heti gyerektámogatási juttatás Angliában – a ciklámen, a narancsvirág, a liliom és a jázmin meleg, virágos illataival csábítja az anyukákat vásárlásra, írja az Independent.

Extrém hülyeségek nagy felárral

Vajon eljött az idő, amikor a kisgyerekek első mondata az lesz: “anya, kaphatok egy Marc Jacobs parfümöt a szülinapomra?” Vajon hol fog véget érni a gyerekek tárgyiasítása? A magas sarkú babacipőknél? Nem, azon már túl vagyunk, és dübörög a babáknak szánt műszempillaipar is.

“Nem hiszem, hogy a babáknak szükségük volt még erre az “utolsó ecsetvonásra”, mondja Vanessa  Musson parfümszakértő és blogger. “A kicsik úgy tökéletesek, ahogy vannak és aki mást sugall, az csupán az üzletért teszi azt. A babáknak babaillatuk van, ezt igazán nehéz “jobban hangsúlyozni.” Ha egy újszülött érkezésére költenék pénzt, inkább az anyukának vásárolnék egy remek szem alatti korrektort.