Mitől csábító egy kajareklám?
Egy igazán jó ételreklám képes hatással lenni arra, mi lesz az az étel, amit legközelebb a szádba veszel. Azon viszont még biztos nem gondolkodtál, hogy miért is néz ki olyan kívánatosnak a szendvics, amit a képernyőn vagy a plakátokon látsz. Ragasztó, motorolaj és műanyag: egészségünkre.
Egy igazán jó ételreklám képes hatással lenni arra, mi lesz az az étel, amit legközelebb a szádba veszel. Azon viszont még biztos nem gondolkodtál, hogy miért is néz ki olyan kívánatosnak a szendvics, amit a képernyőn vagy a plakátokon látsz. Ragasztó, motorolaj és műanyag: egészségünkre.
Ha előfordult már veled, hogy egy focimeccs-közvetítés vagy film közben bevágott Whopper-reklám után 10 perccel úton voltál a legközelebbi Burger Kingbe, akkor sikerrel hipnotizált egy ún. tabletop director – azaz egy olyan kreatív szakember, aki egy kamera segítségével képes bármilyen ételt ellenállhatatlanná tenni.
A New York Times ezeknek a reklámguruknak a szigorúan őrzött világát térképezte fel és annak is utánajárt, hogy hogy lehet vizuálisan ennyire vonzóvá és ínyencfalattá varázsolni egy gyorsétterem termékét. Az egyik legmeglepőbb tény, hogy a reklámokban látható ételek általában igaziak, nagy eséllyel azt kapod, amit látsz, főleg, ha igazi séfek és elsőosztályú ételstylistok dolgoztak rajta. Azért mégiscsak van egy kis turpisság a dologban: nem minden ehető, amit a reklámban látsz. A Shine összegyűjtött néhány olyan cselt, amellyel a reklámok és fotók készítői kívánatosabbá teszik a megjelenített ételt.