Nők a férfiak lába alatt

Az ötvenes évek Amerikájában a nőknek egyetlen szerepük volt: legyenek férjük tökéletes, mindig mosolygós és elégedett szolgái. Mindannyian láttunk már ebből a korból körömcipőben, keményített szoknyában, ondolált hajjal, ragyogó sminkben port törölgető asszonykákat. Nos, ebből az időszakból válogattunk néhány, számunkra igencsak megdöbbentő reklámot.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2012. december 02. Gyarmati Orsolya

Az ötvenes évek Amerikájában a nőknek egyetlen szerepük volt: legyenek férjük tökéletes, mindig mosolygós és elégedett szolgái. Mindannyian láttunk már ebből a korból körömcipőben, keményített szoknyában, ondolált hajjal, ragyogó sminkben port törölgető asszonykákat. Nos, ebből az időszakból válogattunk néhány, számunkra igencsak megdöbbentő reklámot.


Ez a cigarettareklám azt sugallja, ha a füstöt a férfi egy nő arcába fújja, az vakon követi majd bárhová. Ne feledjük, akkoriban a dohányzás szinte kötelező volt mindenki számára!

Jó, ha van egy nő a ház körül, mondja a hirdetés. És úgy tűnik, itt nem csak a szőnyeg került a padlóra, a ház urának cipőtalpa alá…

“A séfek mindent csinálnak, csak nem főznek. Erre valók a feleségek!” – tudjuk meg a Kenwood Chef robotgép reklámszövegéből. És alatta kis betűkkel: “Adok a feleségemnek egy Kenwood Chefet.” Minő nagylelkűség és figyelmesség!

A nők és a vezetés…hát, ez azért még ma sem teljesen elfogadott dolog. A fenti kép a Mini egyik típusát reklámozza: “A Mini Automatic. Az egyszerű vezetésért.” Természetesen a burkolt üzenet a következő: “Az egyszerű vezetőknek.”

Talán az egyik legfelháborítóbb reklám: “Tartsd őt ott, ahová való.” No comment.

A Palmolive szappan reklámja egyértelműen megmondja, mi számít egy férfinak. A tükör előtt ülő nő mellett ez a mondat olvasható: “A legtöbb férfi azt kérdezi – “Csinos a nő?” Nem pedig azt: “Okos?”

Ugyan mi lehetne tökéletesebb ajándék karácsonykor, mint egy porszívó, ami – ahogy a hirdetés mondja – nyilvánvalóan “boldogabbá teszi” a háziasszonyt. 

“Még egy nő is ki tudja nyitni?”, csodálkozik a kifejezetten ostoba arcú, ám tökéletes körömlakkal és rúzzsal rendelkező hölgy. Az üveg kupakjának tervezői nyilván férfiak, és bizonyára buta titkárnőikkel tesztelték az üvegkinyitást, hogy kifejleszthessék azt a kupakot, ami még egy nőn sem fog ki. Örök hála és köszönet érte!

Forrás: artsyswag