Szemöldökgyanta 11 évesen
Amerikában új trend hódít, mely egyben hatalmas üzleti fogásnak is számít: szépségápolás gyermekeknek. De hová tűnt a régi mondás, miszerint nem létezik csúnya gyermek?
Amerikában új trend hódít, mely egyben hatalmas üzleti fogásnak is számít: szépségápolás gyermekeknek. De hová tűnt a régi mondás, miszerint nem létezik csúnya gyermek?
Szépségszalonok egész sora várja Amerikában tárt karokkal a kislányokat, ahol manikűr-pedikűr, hajmosás és festés de még gyantázás is rendelhető. Ha valaki a göndör fürtjeire panaszkodik, egyenesre vasalják neki, vállalkozó szelleműeknek (vagy kinek az édesanyja vállalkozóbb szellemű) pedig arcpakolást, szemöldökszedést netán még gyantázást is vállalnak.
Felmerül persze a kérdés, hogy mit és hol lehet legyantázni, de legfőképpen az, hogy ki az, aki hajlandó erre?
Például a Buzzcuts vagy Beehives nevű szalonok New York-ban. Ők manikűrt- pedikűrt már 1 éves kortól is kínálnak, lakkozással és díszítéssel. A tulajdonos szerint nem lehet elég korán elkezdeni a szépségápolást. De vajon mikor elég fiatal valaki ahhoz, hogy mindezt még ne kelljen vállalnia? A kislányokon gyakran édesanyjuk ölében ülve végzik el a kezelést, ami bár nem olyan fájdalmas, mint egy fogászati beavatkozás (ahol ez egy jól bevált módszer) de azért mégsem kellemes, és mindenképpen ugyanolyan megnyugtató a gyermeknek édesanyja közelsége.
A kis vendégeknek néha még a lábuk sem ér le a földig a szépségszalonok székeiben. Az üzletben dolgozó hölgyek szerint a kislányok imádják ezt, nagy móka nekik. Ha a kezeléseket végigülik, az eredményt látva gyönyörűnek érzik magukat a végén. Ezt természetesen az ott dolgozók sem felejtik el megerősíteni nekik…
A „Simon Says” az amerikai gyermekek egyik kedvelt játéka volt, mára már egy impozáns szépségszalont neveznek így, ahol a szolgáltatások szinte mindegyike fellelhető: szépségversenyre készülő 6-7 éves kislányok haját például kemikáliákkal festik. A 11 éves Danielle Gallagher szemöldökgyantát kért élete első táncbemutatója előtt, majd boldogan viselte megrajzolt szemöldökét. Édesanyja, Kelly Burnus szerint a gyantázás az alapvető higiénia részévé vált.
A gyermekek néha 6 órás kezeléseken is részt vesznek a szalonokban, bár ezt az időt bizony játékkal is tölthetnék. Egy fékevesztett rohangálás a parkban biztosan jobban hozzájárulna boldogságukhoz és a fent említett higiéniájukhoz – már ami a mentális részét illeti.
A televízó, a különböző show műsorok, de még a boltokban kapható babák is azt sugallják, milyenné kellenne válniuk a kislányoknak. Ha nem érzed magad elég szépnek – sugallják a gyermekeknek – létezik a módja, ahogy ezen segíthetünk. A szépségiparnak új távlatok nyíltak ezzel: a gyermekek egy eddig kiaknázatlan, de hatalmas piacot jelentenek. A marketing csodákra képes, mert meg tud teremteni egy olyan torz elvárásoktól terhelt világot, melyben 10 év alatti gyermekek szépségszalonokban járnak.
Kinek a felelőssége ez? A reklámszakembereké, a kezeléseket vállaló és elvégző szalonoké, netán a szülőké? A válasz nem egyértelmű, hiszen gyermekeinket rengeteg hatás éri, nem tudjuk őket mindentől megóvni, bármennyire szeretnénk. Mégis, elsősorban a szülők feladata, hogy gyermekeiknek megtanítsák: a szépség belülről fakad. Belső értékeikre kell rávezetni őket, miközben sok játékkal és vidámsággal terelgetjük őket felnőtté válásuk útján.