Szex, szerelem és bárgyú klisék a vásznon

Most mutatják be Emmanuel Mouret legújabb filmjét, A szerelem művészetét. A Csak egy csók rendezőjének új alkotása a Locarnoi Nemzetközi Filmfesztiválon és a Montreali Nemzetközi Filmfesztiválon is a versenyprogramban szerepelt, de minket nem vett meg.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2012. február 10. szabo.daniel

Most mutatják be Emmanuel Mouret legújabb filmjét, A szerelem művészetét. A Csak egy csók rendezőjének új alkotása a Locarnoi Nemzetközi Filmfesztiválon és a Montreali Nemzetközi Filmfesztiválon is a versenyprogramban szerepelt, de minket nem vett meg.


A vészesen közelegő Valentin-nap épp kapóra jött A szerelem művészete című film magyar bemutatójához. A díszbemutatót a Puskin moziban rendezték, teltház előtt vetítették Emmanuel Mouret új filmjét. Bár a közhelyes címet olvasva elbizonytalanodtunk kicsit, de azért adtunk egy esélyt neki.

Ha A szerelem művészetét Woody Allan rendezi meg Jean-Pierre Jeunet-vel karöltve, akkor sem sikerülhetett volna másképp. Mouret bizonyára nagyon szereti az Amélie csodálatos élete című filmet, hiszen a film alaphangulata egyértelműen a bogárszemű, félautista Amélie-féle világra hajaz. Mouret viszont még arra sem vette a fáradságot, hogy egy épkézláb forgatókönyvet dobjon össze. Az apró, egymásba nyögvenyelősen kapcsolódó, sutácska fejezetekben a rendező – a nyitójelenettel együtt 6 különálló történeten keresztül – azt próbálja megválaszolni, mi is a szerelem. A  mondanivaló kibontása viszont annyira nehézkes, annyira szaggatott, hogy mire elérkeznénk az egyik történetben a katarzishoz, addigra belecsap a rendező a másik történetbe, de arra persze már nem is emlékszünk, azt hol is hagytuk abba.