Tíz ok, amiért a csokoládé a barátunk

A csokoládé egy cukorral teli élelmiszer. Ha túl sokat eszünk belőle, az a magas koleszterinszint kialakulásához éppúgy hozzájárulhat, mint az elhízáshoz. Ennek ellenére a csoki nem az ellenségünk, mert vannak előnyei is a fogyasztásának, de természetesen csak úgy, ha kis adagokban visszük be a szervezetbe.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2012. május 11. Gyarmati Orsolya

A csokoládé egy cukorral teli élelmiszer. Ha túl sokat eszünk belőle, az a magas koleszterinszint kialakulásához éppúgy hozzájárulhat, mint az elhízáshoz. Ennek ellenére a csoki nem az ellenségünk, mert vannak előnyei is a fogyasztásának, de természetesen csak úgy, hogy kis adagokban visszük be a szervezetbe.


Kutatók rájöttek, hogy azoknál az embereknél, akik esznek csokit 37 százalékkal kevesebb az esélye a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának. Természetesen itt keserűcsokoládé-fogyasztásról van szó, amelyből minden nap meg lehet enni egy kis darabot.

Azok, akik csokit esznek, 31 százalékkal csökkentik a cukorbetegség kialakulásának esélyét.

A keserű csoki fogyasztásával 29 százaléknyival csökken a stroke és a szívroham kialakulásának kockázata. A csokinak ugyanis vérnyomáscsökkentő hatása van.

Lehet úgy csokoládét enni, hogy ne rettegjünk az elhízástól. Érdemes pl. könnyebb ételeket enni úgy, hogy a kalóriabevitel napi 250-nel csökkenjen!

A csoki elfogyasztása stimulálja az endorfintermelést, amely örömérzetet okoz.

A csokoládé szerotonint is tartalmaz, amely természetes antidepresszáns. Ha sokat stresszelünk, együnk meg egy szelet csokit!

A csoki nagyon finom. Ha azonban rendszeresen fogyasztjuk, figyeljünk rá, hogy ellensúlyozzuk valamilyen cukormentes, egészséges étellel, vagy mozgással.

A csokiban található kakaó-flavonoloknak gyulladásgátló hatása van, ami akár az Alzheimer-kór kialakulásának megakadályozásában is közrejátszhat.

A csoki mindig jó ajándéknak is, hiszen mindenki örül neki. Persze arra figyeljünk, hogy ugyanannak az embernek ne ajándékozzunk túl sokszor csokoládét.

A csokoládé stimulánsokat is tartalmaz. A legtöbb csokiban például koffein van, éppen ezért tanulás alatt is jó, ha fogyasztjuk, mivel éberebben tart és jobban tudunk tőle koncentrálni.