2014. szeptember 1. hétfő, Egyed,Egon

Fogyás másképp - ha eddig semmi sem vált be!

csaladhalo.hu
2012. 05. 31. 14:44
Hozzászólás (1)

Túl rengeteg aktuálisan felkapott fogyókúrán, elkeseredve, néha néhány újabb kilóval gazdagodva joggal kérdezhetjük: mi a sikertelenségünk oka? Genetika, rossz időzítés, kitartás hiánya, helytelen diéta, nem megfelelő életmód, kevés mozgás, sok stressz vagy a szakértelem hiánya?  A válaszokat dr. Kovalenko Marinától, az Alternatív Mozgásszervi és Gerincgyógyászati Klinika vezetőjétől kaptuk.


A doktornő szerint ezek mind-mind szerepet játszanak abban, hogy az ember már-már reménytelenül nézi karcsúbb társait. Pedig a változások lehetségesek, némi kitartással és a folyamatok helyes megértésével nincs lehetetlen.

Az alapvető anyagcsere így néz ki nagyon leegyszerűsítve:

GYAKORI HIBÁK:

1.      DIÉTA- kalóriacsökkentés, koplalás, hashajtás nélküli léböjt:

„Nálam egészségesebb ember nincs! Évente többször diétázok, sok legutóbb 2 hetes léböjtöt is végigcsináltam - ugyan fogytam, de minden visszajött … ”

Ahogy látjuk, a sima táplálékmegvonás ellenére az alapanyagcsere megy tovább, végül zömében savas végtermékek keletkeznek. Ezek lassítják mind az anyagcserét, mind a kiválasztási folyamatokat. A felhalmozódó savas molekulák tömegük többszörösét kitevő vizet kötnek meg a szervezet kötőszövetében. A víz térfoglaló hatása révén erekre nyomást gyakorol. Ez visszereken szembetűnőbb -kevesebb bennük a belső nyomás, lágyabb a faluk. A zsírdepókból a zsírsavak képtelenek visszakerülni izomba, májba – feldolgozásuk színterére, így csődöt mond a rendszer.

2.      RENDSZERES MOZGÁS – nyújtás nélkül, nem az izomtípusnak megfelelő módon

„Heti 3x1 órát töltök a konditeremben, igaz, a testem formásabb lett, de a mérleg nem mutat semmi elmozdulást! Kérem, segítsen ”

A mozgás valóban elősegíti a keringést, a zsírszövetből a zsírsavak transzportját májba és izomba. De a bemelegítés nélkül izmunk csak egy része válik elérhetővé a fokozott keringés számára, ugyanez történik, ha nem nyújtunk. Pedig az edzés végén beiktatott 5 perces szelektív nyújtás 20 százalékkal több energiafelhasználást és további E-elnyelő izomrost építést tesz lehetővé. A nyújtatlanul kihűlt izomrostokban nehezített a keringés, és csak csekély mértékben zajlik az O2 nélküli energia felhasználás, viszont a felszaporodott savas anyagcsere termékek /pl .: a tejsav= izomláz okozója/ további anyagcsere csökkenést szorgalmaz.

Nem beszélve arról, hogy mindenkinek más izomtípusa van. A fehér izomrostokban gazdag izomzat robbanékony, gyors mozgásra képes, gyorsabban melegszik be, de gyorsabban el is fárad. Itt többszöri kisebb terhelések a célratörőbbek. Ez a típus inkább „vizesedésre” hajlamos, laza kötőszövettel jár együtt, amelyben felszaporodott folyadék „hurkaképződésre” képes.

A vörös izmok hosszabb idő alatt érik el a „munkahőmérsékletüket”, itt hosszabb bemelegítésre van szükség, javasolt a nagyobb terhelés, és utána újabb cardioblokk. Viszont energiafelhasználó izmaik gyorsabban képződnek, ami elősegíti a felesleges kilók feldolgozását.

És mi a helyzet, ha tele van az ember letapadt izmokkal, melyek kiesnek az energiafeldolgozási folyamatokból, de még panaszmentesek maradnak? A hőtérkép képes ezeket kimutatni, myofasciorelaxatios akupunktúrával visszaállítható normális működésük.

12


nononnno
2012. 05 . 31. 20:17

Nem irigylem azokat, akiknek állandóan figyelni kell a súlyukra! Én bármit megehetek, a súlyom állandó. Szerencsés alkatom van, tudom! Persze azért figyelek, mert ha egész nap csokit ennék, akkor nyilván az én súlyom is változna.