Útmutató tanároknak a tragédia feldolgozásához

Két pszichológus szakértő pontokba szedte, mit érdemes és hogyan átbeszélni a tanároknak a diákokkal a veronai buszbaleset kapcsán.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
háttér
2017. január 24. Dívány

Révész Renáta Liliána pszichológus gyásztanácsadó és Kiss Kinga klinikai gyermekszakpszichológus egy teljes óravázlatot állított össze, hogy ezzel segítsék a pedagógusok munkáját. A hétfőt gyásznappá nyilvánító kormányrendeletben külön kitérnek arra, hogy az iskolákban pedig tanóra vagy külön diákrendezvény keretében méltó módon megemlékezést kell tartani.

Ehhez nyújtanak az interneten bárki számára elérhető gyakorlati segítséget. A tansegédlet főirányvonala a Prevenció (elszigetelődés túlzott befeléfordulás, érzelmek kifejezésének hiánya és képtelenségének megakadályozása), Ártalomcsökkentés (szorongás, megnövekedett halálfélelem csökkentése) Méltó megemlékezés fontossága (kegyelet, mintanyújtás a megemlékezés formáihoz) és a Gyász, veszteség témájának csoportos feldolgozása.

Emellett az egyes témák közös, az egész osztály bevonásával történő átbeszéléséhez javasolnak kérdéseket és irányvonalakat is.

A cikk itt folytatódik!

Fotó: Kallos Bea / MTI