Családháló

Kezdőoldal Egészség és lélek A nők és a szépségipar

A nők és a szépségipar

Gyümölcsillatú szájfény, parfümök, ajakrúzs, arcradír és sminklemosó, de sorolhatnánk napestig a különböző kencéket, amelyek a nőket frissé, üdévé és illatossá varázsolják. Nem is gondolnánk, hogy egy ibolya illatú parfüm története már másfél évszázadra tekint vissza, és hozzájárult ahhoz, hogy a nők anyagilag is függetlenné válhassanak. Az Avon tanácsadónők munkája érdekes és színes – gondoljunk csak a rúzsok vagy lakkok széles színskálájára -, beszélgetnek, érdeklődnek, ajánlanak, illatmintákat szagoltatnak, de mindeközben bizonyosan szó esik a családról, a munkáról vagy a nyaralásról is. Mikor arról kérdeztem egy budapesti tanácsadónőt, hogy mely termékeket kedveli leginkább a vevőköre, azt válaszolta, hogy nyáron természetesen a naptejek iránt nagy a kereslet, más időszakokban főleg a testápolókat és tusfürdőket veszik.     A megrendelt termék mellé mindig tesz valami kis ajándékot, krém- vagy rúzsmintát, karácsonykor például hűtőmágnest. Időnként egyes kozmetikai szerek megszűnnek: néha csak a csomagoláson változtat a gyártó, máskor a szemhéjfesték vagy egy rúzs bizonyos árnyalatán, amelyeket sokáig keresnek, akik megszokták és megszerették a terméket. Vannak persze újdonságok is, ezért is jó a minták segítségével a különböző krémeket, parfümöket megismertetni az érdeklődőkkel. Az egyik vevője szívesen vásárol napszemüveget a katalógusból, de sok ékszer, nyaklánc és táska is szerepel már a kínálatban.A tanácsadónői munkát édesanyjával együtt 2002-ben kezdték: a […]

Írta: czefernek.lena,

Gyümölcsillatú szájfény, parfümök, ajakrúzs, arcradír és sminklemosó, de sorolhatnánk napestig a különböző kencéket, amelyek a nőket frissé, üdévé és illatossá varázsolják. Nem is gondolnánk, hogy egy ibolya illatú parfüm története már másfél évszázadra tekint vissza, és hozzájárult ahhoz, hogy a nők anyagilag is függetlenné válhassanak. Az Avon tanácsadónők munkája érdekes és színes – gondoljunk csak a rúzsok vagy lakkok széles színskálájára -, beszélgetnek, érdeklődnek, ajánlanak, illatmintákat szagoltatnak, de mindeközben bizonyosan szó esik a családról, a munkáról vagy a nyaralásról is. Mikor arról kérdeztem egy budapesti tanácsadónőt, hogy mely termékeket kedveli leginkább a vevőköre, azt válaszolta, hogy nyáron természetesen a naptejek iránt nagy a kereslet, más időszakokban főleg a testápolókat és tusfürdőket veszik.

   


A megrendelt termék mellé mindig tesz valami kis ajándékot, krém- vagy rúzsmintát, karácsonykor például hűtőmágnest. Időnként egyes kozmetikai szerek megszűnnek: néha csak a csomagoláson változtat a gyártó, máskor a szemhéjfesték vagy egy rúzs bizonyos árnyalatán, amelyeket sokáig keresnek, akik megszokták és megszerették a terméket. Vannak persze újdonságok is, ezért is jó a minták segítségével a különböző krémeket, parfümöket megismertetni az érdeklődőkkel. Az egyik vevője szívesen vásárol napszemüveget a katalógusból, de sok ékszer, nyaklánc és táska is szerepel már a kínálatban.
A tanácsadónői munkát édesanyjával együtt 2002-ben kezdték: a katalógust megmutatták a barátoknak, ismerősöknek, munkatársaknak és osztálytársaknak, de elsősorban saját maguknak akartak rendelni.
    
Másfél százada kezdődött    
    
Az Avon története 150 évvel ezelőtt kezdődött, mikor David Hall McConnell utazó könyvügynök önálló vállalkozásba kezdett saját parfümjeivel. Észrevette, hogy a női vásárlókat jobban érdeklik az ajándék parfümminták, mint a könyvek, de azt is megfigyelte, hogy sok nő küzd anyagi gondokkal a hó végére. Az ötletember ezekben a nőkben meglátta a lehetőséget: az Avon első tanácsadónője P.F.E. Albee kétgyermekes, ötvenéves háztartásbeli lett “általános ügynök” megjelöléssel. Az akkor még California Perfume Companyként ismert vállalkozás első terméke a Little Dot parfümcsomag volt liliom, ibolya, napraforgó, fehér rózsa és jácint illatokkal.
Az évek nem múltak el nyomtalanul a cég életében sem: egyebek mellett 1897-ben megépült a cég első laboratóriuma, megjelent az első színes katalógus, bőrápolási termékekkel gazdagodott a kínálat, az eladás pedig 1932-ben, a gazdasági világválság közepette 70 százalékkal megugrott. Megjelent az Avon embléma, amelyet Anne Hathaway – William Shakespeare felesége – házának képével illusztráltak, míg maga a név az író születési helyére utal.
A CPC-t 1939-ben nevezték át Avon Products részvénytársasággá.
David McConnell vállalkozása és ötlete nők ezreinek életét könnyítette meg. Az ipari forradalom Amerikájában ugyanis a nők nem válogathattak a különféle vonzó munkalehetőségek között: végezhettek mezőgazdasági munkát, szolgálhattak mások háztartásában vagy a gyárakban, mindezt a férfiak fizetésének kis hányadáért. Az Avon alapítója azonban lehetőséget biztosított nekik, hogy saját üzleti vállalkozásba kezdjenek a közvetlen értékesítésen keresztül. Nem véletlen, hogy a tanácsadók száma az első 13 év alatt elérte az ötezret, 1957-ben a százezret, 1978-ban a milliót, 2009-ben pedig már a hatmilliomodik képviselő csatlakozott a hálózathoz.
Az Avon-termékek megjelentek a világ minden táján, egyebek mellett Mexikóban, Ausztráliában, Japánban, a Fülöp-szigeteken, Új-Zélandon, Hondurasban, Szaúd-Arábiában, Bulgáriában és Szlovéniában, de nyitott a cég Bolívia, Oroszország, Panama, Ecuador és Egyiptom felé is.

Rózsaszín próbababák        

A szépségipari vállalat a nők mellé állt 150 évvel ezelőtt, napjainkban pedig a nőket érintő súlyos problémákra hívja fel a figyelmet.
Az 1955-ben bejegyzett Avon a Nőkért Alapítvány 2010-ig több mint 800 millió dollárral segítette 50 ország különböző, nőket érintő programjait. Az első mellrákellenes gyaloglást 1998-ban rendezték, a családon belüli erőszak elleni programot 2004-ben indították el Mondj Nemet az Erőszakra elnevezéssel. Februárban egymillió dolláros adományalapot hozott létre a cég az erőszak áldozatául esett nők, anyák és gyermekeik számára létesült anyaotthonok megsegítésére, a világszerte 16 városon átívelő Believe (Hinni) világturné pedig a helyi civil szervezetek működését támogatja.
Magyarországon a Nőkért az erőszak ellen kampánysorozat részeként a Művészetekkel a magabiztosságért és önérvényesítésért elnevezésű kezdeményezést, illetve a családon belüli erőszak témájával foglalkozó, fiatalok számára tervezett novellapályázatot támogatja a cég. A mellrák elleni küzdelem Magyarországon 1998-ban indult a rózsaszín szalagot ábrázoló kitűzők árusításával, a program – amelynek munkáját helyi civil szervezetek segítik – oktató kampányokban, diagnosztikai berendezések adományozásában és az évente ismétlődő figyelemfelhívó séták szervezésében is megtestesül.
Legutóbb rózsaszín próbababákkal kampányoltak Budapesten a mellrák ellen, hogy ráirányítsák a figyelmet a megelőzés és a szűrővizsgálatok fontosságára.
Vajon árulnak még 2011-ben is ibolya illatú parfümöt?

Hozzászólások

hozzászólás

Ez is érdekelhet!
Read previous post:
Mit eszik Schmitt Pál?

Családanyaként és nagymamaként is igyekszik helytállni Schmittné Makray Katalin. A köztársasági elnök felesége a Helyi Téma Online-nak többek között arról...

Close