Átalakítja a testnevelésórákat a kormány?

Élményszerűbbé tenné a testnevelést a kormány, mert a gyerekek nem élvezik a merev tornaórákat, és így nem is szeretik meg a testmozgást. Szlovákiában divatos, aerobikszerű mozgásformákat vezetnek be a testnevelésórákon, hogy újra felkeltsék az érdeklődésüket. A Nemzeti Erőforrás Minisztériuma ilyet nem tervez, de táncok és eddig nem tanított sportágak felbukkanhatnak az iskolákban.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2011. augusztus 02. bencze.aron

Élményszerűbbé tenné a testnevelést a kormány, mert a gyerekek nem élvezik a merev tornaórákat, és így nem is szeretik meg a testmozgást. Szlovákiában divatos, aerobikszerű mozgásformákat vezetnek be a testnevelésórákon, hogy újra felkeltsék az érdeklődésüket. A Nemzeti Erőforrás Minisztériuma ilyet nem tervez, de táncok és eddig nem tanított sportágak felbukkanhatnak az iskolákban.


“Az óra elején mindig játszunk, a végén meg csak akkor, ha mindenki jól végezte a dolgát. Ha nem, akkor sajnos csinálnunk kell a tornagyakorlatokat” – meséli a nyolcéves Anna az iskolai testnevelésórákról. A harmadikba készülő lány fogócskázni szeret a legjobban az órán, méghozzá a bogaras verziót: ebben azok, akiket a fogó megérint, bogárrá változnak, lefekszenek a földre és kalimpálnak a kezükkel meg a lábukkal. “Ezt szeretjük, mert sokat kell szaladni az emberek elől” – mondja.

A játékokat követő tornáról viszont a fáradtság jut eszébe: “Van, amikor több nagy kört kell járnunk, és a végén már alig tudok menni, sajnos nagyon nagy a terem” – mondja. A békaugrás, rákjárás szerinte még hagyján, de “a kötélmászást senki nem szereti”. “Csak a Tomi, mert ő az egyetlen, aki fel tud mászni a kötélre” – teszi hozzá a testvére, Emma.

A szeptembertől kilencedikes Roxána olyan általános iskolába járt, ahol nem volt sok testnevelés, csak heti két óra. “A bemelegítés után jellemző volt például a medicinlabda. Volt, amikor egész órán csak azokat dobáltuk” – emlékszik vissza. Volt fociedzés, de azt “nem nagyon erőltették”, a kosarazást élvezte a legjobban. “Ha jók voltunk, kaptunk tíz perc játékidőt az óra végén. De többször ez úgy telt el, hogy mindenki csak feküdt a padlón” – mondja. Roxána szerint sokkal jobb lett volna, ha valami izgalmasabbat csinálnak órán, például egy aerobikedzést tartanak.

(…)

Nincs lehetetlen a minisztérium szerint

A magyar kormány is változtat a testnevelésórákon, először az órszám emelésével. Július elején jelentette be Bardóczy Gábor, a sportért felelős államtitkárság főosztályvezetője, hogy jövő ősztől bevezetik a kötelező mindennapos testnevelést az általános iskolákban. A 2012/13-as tanévtől heti három délelőtti és két délutáni testnevelésórát tartanak majd a négy alsó osztályban, míg a felső tagozatban az első évben még csak az ötödikeseknél vezetnék be a mindennapos testnevelést.

A kormány az iskolai testnevelésórák feltételeinek javítására is szán forrást. A főosztályvezető szerint 335 olyan alap- és középfokú oktatási intézmény van jelenleg Magyarországon, amely nem rendelkezik sportinfrastruktúrával, vagyis több száz tornaterem hiányzik. Négy régióban összesen nyolcmilliárd forint értékben írnak ki pályázatot a közeljövőben létesítményfejlesztésre.