Minden gyermek ugyanolyan?
A brit PHE (Public Health England) kampányának célja, hogy a szülők korlátozzák a gyermekek napi nassolnivalóját 100 kalóriára, és csak napi kettő fogyasztását engedjék meg a gyermekkori elhízás elleni harc jegyében. Nem mindenki ért azonban ezzel egyet - írja a csalad.hu.
„A 100 kalóriás kampány azt feltételezi, hogy minden gyermek szükségletei megegyeznek. Ez pontosan olyan, mintha azt mondanánk, minden autónak ugyanolyan és ugyanannyi üzemanyag kell” – szólalt fel Tallulah Self az elképzelés ellen.
A 18 éves tinédzser tudja, mit beszél, hiszen 2016-ban 6 hónapot töltött kórházban anorexiával. Nem csoda, hogy számára a Change4Life 100 kalóriás kampánya egészen mást jelent, mint a legtöbbeknek.
„Étkezési rendellenességekkel küzdő emberként nagyon mérges lettem a félrevezető és potenciálisan veszélyes üzenettől, az étkezés korlátozásától és a kalóriaszámlálás támogatásától” – nyilatkozta a BBC-nek.
„Persze, hogy a túlsúlyosság probléma. Támogatom a Change4Life akciótervét, de azt gondolom, hogy az, ahogyan csinálják, félrevezető és könnyen ártalmas is lehet” – tette hozzá Tallulah, aki szerint a túlsúlyosság mellett a többi étkezési zavar is problematikus.
A cikk folytatásához kattints.