Nem tudok beszélni, de nem vagyok buta!

Nehéz a kicsik képességeit vizsgálni, hisezen nem tudunk velük beszélni, ezért más módszereket kell alkalmazni. Cikkünkben néhány érdekes kísérletet írunk le amelyek azt mutatják be, hogyan ismerik meg a világot a kicsik.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2012. május 16. czefernek.lena

Nehéz a kicsik képességeit vizsgálni, hisezen nem tudunk velük beszélni, ezért más módszereket kell alkalmazni. Cikkünkben néhány érdekes kísérletet írunk le amelyek azt mutatják be, hogyan ismerik meg a világot a kicsik.


A csecsemők sokkal többre képesek, mint gondolnánk. Jóval azelőtt, hogy egy szót is kimondanának, már bonyolult kutatási és kísérleti stratégiákat alkalmaznak. Nem pusztán a szülők utánzása révén tanulnak, hanem kis tudósokként, villámgyorsan és tervszerűen fedezik fel a világot.

Nem könnyű azonban bizonyítani, hogy milyen agyafúrtak is valójában a csecsemők. „Elég nehéz a kicsiket vizsgálni, hiszen nem tudunk velük beszélni. Ezért más módszereket kell kitalálnunk, és a már meglévő képességeikre építeni, például a látásukra, még ha az egyelőre nem is teljesen éles. A gyerekek már akkor körülnéznek, amikor a világra jönnek, és ami érdekli őket, azt hosszabban figyelik. Erre építjük a kísérleteinket” – magyarázza Sabina Pauen, a Heidelbergi Egyetem professzora.

A heidelbergi fejlődéspszichológus több száz csecsemőt vizsgált az elmúlt években. És mindvégig arra a kérdésre kereste a választ: vajon hogyan ismerik meg a világot a kicsik?