Baj ha a gyerek Bebújóst játszik?
Mi történik, ha egy óvodában olyasmit játszik a gyerek, aminek már a nevétől is hidegrázást kap a szülő? Hát, a család elkezd vádaskodni, mutogatni, kiközösíteni. Erről szól Pass Andrea legújabb Staféta-nyertes pályázata, a Bebújós című színdarab. Pedig nem eszik azt olyan forrón....
Szülőként az egyik legnagyobb tabu gyerekeink saját és egymás (ellentétes nemű) teste iránt érzett kíváncsiságának a kezelése. Erről a központi és rettentő fontos témáról szól Pass Andrea írónő legújabb, Staféta-nyertes pályázata, a Bebújós címre hallgató, óvodában játszódó színmű, amit a közelmúltban mutatott be a Jurányi Inkubátorház.
Az, hogy a probléma mennyire fontos, látszott abból is, hogy a nézőtérről az előadás után kikóválygó emberek teljesen a hatása alá kerültek, jellemzően inkább azok, akiknek még nincs vagy még nem óvodás korú gyerekük van. Mert azok a nézők, akik már átestek ezen a nagyon izgalmas időszakon a gyerekük életében, lazábban képesek (remélhetőleg) kezelni a kérdést.
Kerülgetjük itt a forró kását, mikor arról van szó, hogy mindnyájunk gyerekének az életében eljön az az időszak, amikor fel akarja fedezni a saját testét, és hiába olvassuk ki a témában a szakirodalmat A-tól Z-ig, ha utána mégis rettentően meglepődünk, amikor a gyerek nem csak pubertáskorban fedezi fel, hogy vannak nemi szervei, sőt a másik nemnek is vannak, tök másmilyenek.
Pass darabjában a károkozáson van a hangsúly: adott egy óvodai társaság, ahol pár szülő barátságot köt (Petrik Andrea, Herczeg Adrienn, Schruff Milán, Formán Bálint), kvartettjük mellé kiválasztva gyermekeik óvónőjét (Réti Adrienn). Egyik közös és ritka bulizásuk alkalmával, gazdag-elvált apuka (Schruff) benyögi, hogy valami bedugósat játszanak a gyerekek az oviban, és hogy azért durva, hogy énekesnő-egyedülálló anyuka (Petrik) milyenekre neveli a gyereket.