Iszonyú drágán megfizetünk az áruházi pontgyűjtőkért

A hűségkártyás programoknál ezer forint kedvezmény eléréséhez legalább ötvenezer, de akár több százezer forintot is el kell költeni. Cserében a cégek lényegében ingyen jutnak vagyonokat érő fogyasztói adatbázisokhoz, akik így azt is könnyen fel tudják térképezni, hogy kinek melyik a kedvenc bora.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2012. november 23. szabo.daniel

A hűségkártyás programoknál ezer forint kedvezmény eléréséhez legalább ötvenezer, de akár több százezer forintot is el kell költeni. Cserében a cégek lényegében ingyen jutnak vagyonokat érő fogyasztói adatbázisokhoz, akik így azt is könnyen fel tudják térképezni, hogy kinek melyik a kedvenc bora.


A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) szerint elsősorban az üzletek nyernek a különböző pontgyűjtő kártyákon, és nem a vásárlók, mert a vásárláshoz képest a legtöbb esetben még egyszázaléknyi visszatérítést sem adnak. Vagyis az elköltött száz forintból van, hogy egy forint sem jön vissza. Ráadásul a cégek potom áron jutnak hozzá a vásárlók adataihoz, ami nagy kincs, akár maguk használják fel, akár továbbadják más cégeknek.

Az egyesület egy piackutatatásra hivatkozva azt mondja, hogy ma a vásárlások 65-70 százalékánál villan meg a kasszánál valamilyen pontgyűjtő plasztik. “Rendszeresen használom a SuperShop-kártyámat. Az év végére összejön olyan 2000 forint körüli összeg, amit le szoktam vásárolni karácsony előtt. Szeretem, mert tényleg ingyen adnak 2000 forintot, és halál egyszerű, csak oda kell adni a kártyát, és kész” – mondta egy harmincas nő az [origo]-nak.

Az egyesület számszerűsítette azt is, hogy a különböző pontgyűjtő kártyák esetében 1000 forint kedvezményhez/ajándékhoz mennyit kell költeni. Az Agip-Tigáz Premio Club Kártyánál ehhez 88 ezer, az Auchan Bizalomkártyánál pedig 70-90 ezer forintnyi összeget kell elkölteni. A Brendon babaáruházakban 50 ezer forintos vásárlás után jár 1000 forintnyi kedvezmény.