Már óvodás korban érdemes elkezdeni a zenetanulást
Az óvodai játékhangszerek, a ritmusérzéket fejlesztő tapsolós csoportjátékok és a kisiskolás korban megkezdett zongoratanulmányok mind jelentős hatással vannak a gyermek agyának és motoros képességeinek fejlődésére, ezért érdemes minél korábban a zene felé terelni a kicsiket.

Az óvodai játékhangszerek, a ritmusérzéket fejlesztő tapsolós csoportjátékok és a kisiskolás korban megkezdett zongoratanulmányok mind jelentős hatással vannak a gyermek agyának és motoros képességeinek fejlődésére, ezért érdemes minél korábban a zene felé terelni a kicsiket.
A Journal of Neuroscience szakfolyóiratban megjelent tanulmány szerint a hétéves kor előtt megkezdett zenei tanulmányok igen nagy jelentőséggel bírnak az agy fejlődése szempontjából: a korai zenei nevelésben részesülők agyának mozgásért felelős motoros mezői között erősebb kapcsolatok alakulnak ki, mint azoknál, akik a zeneoktatás világán kívül nevelkednek.
A Concordia Egyetem szakembereinek kutatásából kiderült, hogy 6 és 8 éves kor között a zenetanulás “felturbózza” az agy normális fejlődési folyamatát, és egész életre szóló pozitív változásokat indíthat el a motoros képességeket és az agy szerkezetét illetően. A hangszerek megszólaltatásához ugyanis össze kell hangolni a kézmozdulatokat egy látott vagy hallott ingerrel, ha mindezt hét éves kor előtt teszi a gyermek, akkor az agy motoros és érző területei között különösen erős kapcsolatok jönnek létre – mondta el a kutatás vezetője. Ráadásul minél korábban vág bele a zenélésbe a gyermek, annál erősebbek lehetnek e kapcsolódások.