Mennyi jut el egy adományból a címzetthez?

A gyerekeket támogató jótékonysági szervezetek kapják a legtöbb adományt Európában - derült a GfK csoport által készített felmérésből.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2011. december 16. szabo.daniel

A gyerekeket támogató jótékonysági szervezetek kapják a legtöbb adományt Európában – derült a GfK csoport által készített felmérésből.


A megkérdezettek közel 40 százaléka szükséget szenvedő gyermekeket segítő projekteket, 34 százalék humanitárius segélyprojekteket, 26 százalék egészségügyi kutatásokat támogat. Közép- és Kelet-Európában négyből hárman, Magyarországon a válaszadók 64 százaléka a gyermekjólétet támogatja.

A hollandok kétharmada, a britek és a svédek fele, a német válaszadók egyötöde adományoz pénzt jótékony célra minden évben. Magyarországon a lakosság 25 százaléka pénzt, 2 százaléka pénzt és időt áldoz rendszeresen valamely jótékony cél érdekében.

A jó ügyekre pénzt adományozó németek közel kétharmada 1 és 200 euró, 11 százalékuk 200 és 500 euró közötti összeget ajánl fel évente, miközben ez az arány kétszer ilyen magas az Egyesült Királyságban és Svédországban. Az Egyesült Államokban a megkérdezettek 19 százaléka nyilatkozott úgy, hogy minden évben 200 és 500 dollár között összeget adományoz jótékony ügyekre. Németországban 2 százalék, Európában 4 százalék, az Egyesült Államokban viszont 17 százalék ad 500 eurónál többet jótékony célokra. Magyarországon a rendszeres adományozók 85 százaléka 1 és 200 euró közötti összeget, 1 százalék pedig 201 és 400 euró közötti összeget adományoz – közölte a felmérés kommunikációjával foglalkozó cég az MTI-vel.

A jótékony ügyekkel foglalkozók vagy azoknak pénzt adományozók felét vallásos hit, illetve személyes meggyőződés motiválja. Körülbelül harmaduk támogat olyan projekteket, amelyekkel személyes kapcsolatuk is van. A válaszadók 2 százaléka említett adómegfontolásokat a jótékonysági szervezetek támogatásakor. Magyarországon a felmérésben résztvevők 40 százaléka személyes vagy vallásos meggyőződésből adakozik, illetve személyesen kötődik egy ügyhöz, 5 százalék az adómegfontolásokat tartja szem előtt.

Magyarországon, Portugáliában és Spanyolországban közel minden második válaszadó azért nem adományoz, mert nem engedheti meg magának. A németek mintegy fele semmit nem adományoz: 35 százalék nem engedheti meg magának, 14 százalékot nem érdekelnek a jótékony ügyek.

Idén tavasszal 13 ezer 950 15 évnél idősebb személyt kérdeztek meg 14 különböző országban a nemzetközi “Jótékonyság” felmérés keretében, amelyet a GfK Csoport végzett a The Wall Street Journal Europe című napilappal együttműködve.