Minősített Tehetséggondozó Műhely lett 38 magyarországi iskola

Harmincnyolc köznevelési intézmény vált Minősített Tehetséggondozó Műhellyé (MTM). A címeket az intézmények vezetői, képviselői vették át az Új Nemzedék Központ (ÚNK) által szervezett eseményen Dr. Illés Boglárka ifjúságpolitikáért és esélyteremtésért felelős helyettes államtitkártól és az Új Nemzedék Központ ügyvezetőjétől, Ekler Gergelytől.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
Minősített Tehetséggondozó Műhely
2017. június 08. Új Nemzedék

A többlépcsős minősítési eljárás során 171 pályázó intézmény közül kerültek ki azok az iskolák, amelyek a tehetségfejlesztés területén több éve kiemelkedő munkát végeznek és jelentős eredményeket értek el. Az intézmények tehetségsegítő munkáját a következő öt évben a Nemzeti Tehetség Programnak és a Tehetségek Magyarországa projektnek köszönhetően többlet szolgáltatásokkal tudja támogatni az ÚNK, így többek között akkreditált pedagógus-továbbképzéseket, tehetségfejlesztő eszközöket, a diákok számára mentorprogramokat, táborokat biztosít, továbbá szakmai eseményekkel, konzultációs és publikációs lehetőségekkel is támogatja az iskolákat.

„A tehetségeket támogató és fejlesztő pedagógusok nélkül nem képzelhető el tehetséggondozás” – hangsúlyozta Dr. Illés Boglárka, ifjúságpolitikáért és esélyteremtésért felelős helyettes államtitkár, aki a tehetséget támogató közeg fontosságára is felhívta a figyelmet, amellyel kapcsolatban kiemelte: az MTM címet elnyerő intézmények bizonyították, hogy példaértékűen képesek a tehetség kibontakozását segítő környezetet teremteni.

A legnagyobb arányban gimnáziumok váltak MTM-ekké – összesen tizenhat – és négy olyan intézmény nyerte el a címet, ahol egyszerre végeznek általános iskolai és gimnáziumi képzést. A harmincnyolc Minősített Tehetséggondozó Műhelyből tizenegyben általános iskolai képzés zajlik és hét szakképző iskola is a cím birtokosává vált. A példaértékű tehetségsegítő munkát végző, immáron Minősített Tehetséggondozó Műhely címmel büszkélkedő intézmények eddig is megteremtették a tehetség kibontakozását segítő környezetet: néhányuk rendre előkelő helyet foglalt el az iskolák évről-évre elkészített rangsorában, míg mások a hátrányos helyzetű vagy kettős különlegességű tehetségek felkutatását és segítését tűzték ki célul, vagy saját tehetséggondozó koncepciót dolgoztak ki. Az MTM cím elismerés és támogatás, de feladatot és kihívást is jelent az iskolák számára annak érdekében, hogy még több fiatal mutathassa meg magát, még több fiatalnak nyíljon lehetősége tehetségének kibontakoztatására.

„A Minősített Tehetséggondozó Műhely cím nem valaminek a lezárása, hanem a kezdet” – hangsúlyozta a címek átadása előtt Ekler Gergely, az Új Nemzedék Központ ügyvezetője.