A nap, amikor az anyukám a Nokia központjába akart menni kötelező adategyeztetésre
Hol van a Nokia központja? - kérdezte a Szeretlek Magyarország vendégszerzőjének nyugdíjas anyukája teljes komolysággal. A lányától tudta meg, mi a teendő valójában.
Kötelező adategyeztetésre van szükség a hazai mobilszolgáltatóknál a feltöltőkártyás telefonokra – harsogja is lépten-nyomon az internet.
Ezt a cikket viszont azért érzem fontosnak megírni, mert fel kell hívni a figyelmet arra, van egy olyan korosztály, az idősebbek, akiknek segíteni kell ezzel kapcsolatban.
A mi családunkban egy ilyen telefonszám érintett, a kiskorú lányomé. Már bő egy hónapja az interneten frissítettük is az adatait, vissza is kaptuk az igazolást róla, el is felejtettük az egészet, hiszen csupán három perc pötyögést jelentett.
Egészen a mai napig, amikor is a 73 éves édesanyám be nem állított hozzám, kezében jegyzettömbbel és ceruzával.
“Hol van a Nokia központja?” – kérdezte teljes komolysággal.
“Finnországban” – vágtam rá a választ, igencsak meglepődve.
Anyám kezében megállt a ceruza. Ne hülyéskedjek – kérte.
Az anyám egy iskolázott, diplomás nyugdíjas, háta mögött 40 év munkaviszonnyal, de a mai kor vívmányairól halványlila segédfogalma sincs, ahogyan az ő korosztályában sokaknak. Viszont ez az a korosztály, aki pont azért, mert számára a mobiltelefon tényleg csak arra való, hogy ha gond van, tudjon telefonálni rajta (nem is okostelefonja van, régi, pötyögős – Nokia), nem is igazán érdeklődik a téma iránt.
A cikk folytatását ide kattintva olvashatja!
Képek: Pinterest