Négyes metró – Íme, a Tétényi úti megálló!

Nyílt napot tartott az uniós fejlesztések népszerűsítéséért a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ). Mi pedig éltünk a lehetőséggel és saját szemünkkel győződtünk meg arról, milyen körülmények között utazhatunk majd valamikor. Időpontot szándékosan nem írtunk. Mindenesetre a megálló valóban megfelel a Lajtán túli elvárásoknak.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2013. március 03. bencze.aron

Nyílt napot tartott az uniós fejlesztések népszerűsítéséért a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ). Mi pedig éltünk a lehetőséggel és saját szemünkkel győződtünk meg arról, milyen körülmények között utazhatunk majd valamikor. Időpontot szándékosan nem írtunk. Mindenesetre a megálló valóban megfelel a Lajtán túli elvárásoknak.


Fura kupolaszerkezet pihen a dél-budai tízemeletes panelmonstrumok árnyékában. Hosszú ideje rácsok veszik körbe, ám a zord körülmények a hétvégén néhány órára megváltoztak. Érdeklődők hosszú sora kígyózott az átmenetileg megnyitott bejárat előtt, ahol eddig kizárólag munkások és mérnökök nyerhettek bebocsátást. Az NFÜ sajtósának tájékoztatása szerint néhány nap alatt betelt az összes hely a mai nyílt napra, ami egyértelműen mutatja: mekkora az érdeklődés az évtizedek óta húzódó fejlesztés iránt. Természetesen a munkálatok „csak néhány éve” kezdődtek, azonban a polémia és a tervezés időszaka egészen 1972-ig nyúlik vissza! Nonszensz, ám a magyar virtust ismerve, alapvetően túl sok meglepő elem nincs is benne.

Ezért elsősorban inkább a jelenlegi eredményekre koncentráltunk. A Tétényi úti megálló egyelőre szürke burkolatát csak a zöld színnel ellátott Új Széchenyi Terves táblák bontották meg, reméljük, az átadás időpontjára kissé vidámabb körülmények várják majd az érkezőket. Családi lapként elsőként annak jártunk utána: babakocsival milyen alternatívák várják a kismamákat, nagycsaládosokat. Örömmel jelentjük, a megálló minden szintjén megálló liftek abszolút megoldást nyújtanak erre a kérdésre. Szintén pozitív előrelépés a kupolaszerkezet üveges rendszere, ami nemcsak teret ad a természetes fény bejutásának, de valamivel szellőssebbé is teszi a földalatti komplexumot.

A peronok közti rész egyelőre félig építési területnek tekinthető: néhány pad, szemetes és óra egyelőre a minimalista elvárásokat elégítené maximum ki. Reményeink szerint ennél jóval több kiegészítő várja majd az utasokat az átadás után. A tízállomásos vonalszakasz (Kelenföld és Keleti pályaudvar között fog közlekedni a négyes metró a jelenlegi tervek szerint) első alkalommal megmutatott állomása elnyerte a tetszésünket. Várjuk az átadást.