Reklámmentes M2 – Nincs többé megszakított mese!

Június 1-től megszűntek a reklámok az M2-n. Ez újabb nagy lépés a csatornától, amely már eddig is toronymagasan kitűnt a hasonló műsorokat közlő médiumok közül azzal, hogy kizárólag erőszakmentes programokat hajlandó sugározni.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
háttér
2017. június 19. Családháló

Válogatott, minőségi, szórakoztató, informatív, érdekes, és leginkább: tökéletesen gyerekbarát. Ezek a jelzők jól mutatják az M2 által képviselt irányt, ami egyúttal azt is jelenti, hogy ha ezt a csatornát nézi a gyerek, szülőként tökéletesen nyugodtak lehetünk – nem fog agresszív, nem neki való, felkavaró, zavaró tartalmakba botlani.

A reklámok ezidáig az M2-in is jelen voltak, kiváltva számtalan gyerekből az ún. „Mi ez?”-reflexet, a fizetett hirdetések egyik legfontosabb jellemzőjét. A Mi ez?-reflex azt jelenti, hogy a gyerek váratlanul (a mese megszakítása mindig váratlanul történik) egy teljesen más tartalommal szembesül, hirtelen Hófehérke átvált szárnyas betét-reklámba vagy narancsléhirdetésbe, a játékokról már nem is beszélve. Mivel a gyermeki agy felkészületlen az ilyen helyezetkben, azonnal kitágulnak a pupillák, elindul a nyálelválasztás, a pavlovi reflex, hogy igen, szép, színes, most különlegesen megéri megvenni, és csupa mosolygós ember mutogatja az áhított terméket – nekem is kell ilyen!

A reklám tulajdonképpen a legőszintébb médiatermék: nyíltan vállalja, hogy el akar adni nekünk valamit. A gyerekek ezt különösen élvezik, mert könnyen fogyasztható, pozitív, szépen megkomponált környezetben látják a reklámozott terméket, egy „tökéletes” világban, s ez arra készteti őket, hogy állandóan kísértésbe essenek, és vágyakozzanak, s mindent megpróbáljanak, hogy rávegyék a szülőket az álomtermék megvásárlására.

A szülő felelőssége nagy: pici kortól ott kell lenni és újra és újra tudatosítani a gyerekben, hogy nem mind arany, ami fénylik, vagyis az, amit a reklámban lát, nem teljesen úgy van, sőt, sokszor egyáltalán nem igaz.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Azzal, hogy az M2 felvállalta a reklámmentességet, óriási lépést tett, már csak azért is, mert a gyerekeknek végre lesz lehetőségük kontrasztba állítani az M2-t és a többi csatornát: ilyen, ha nincs reklám, és ilyen, ha van. Végre megértik, megérzik, mennyivel jobb nyugodtan végignézni egy mesét, és mennyivel jobb, ha kevesebb inger éri őket. Hosszú távon mindez javítja a koncentrációképességüket, és a lelki békéjükhöz is nagyban hozzájárul.

Elismerésünk az M2-nek, és szívből reméljük, hogy példáját sokan fogják követni a jövőben!