Rétvári: a nemzeti identitást is erősítik a Csodaszarvas táborok

A nemzeti identitást is erősítik a Csodaszarvas táborok, amelyek újdonságként jelennek meg az oktatásban a nyári szünetben; a kéthetes, ingyenes táborokban idén 83 200 diák vesz részt - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára csütörtökön Balassagyarmaton.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
tábor
2019. június 21. MTI

Rétvári Bence a Kiss Árpád Általános Iskolában tartott sajtótájékoztatón elmondta, a Csodaszarvas Iskolai Közösségi Program keretében szervezett táborokban a szeptembertől június közepéig tartó iskolaévhez képest más megközelítésben, más keretek között, új pedagógiai módszerek révén szerezhetik, tapasztalhatják meg a gyerekek az ismereteket, legyen szó akár idegen nyelvekről, sportról, természettudományokról, kultúráról, egészségre nevelésről, hagyományokról, nemzeti identitásról.

Az idén arra törekedtek, hogy a nemzeti identitás erősítése minél hangsúlyosabb legyen ezeken a programokon, mert az élet fontos része a megélt nemzeti identitás – közölte az államtitkár.

Hozzátette: arra is megpróbálják ráirányítani a figyelmet, kik alakították a magyar történelmet, mennyire fontos volt számukra a magyarság, mennyi teljesítmény van a történelmünkben, és büszkék lehetnek arra, hogy ennek a közösségnek a részesei.

Rétvári Bence elmondta: a program tavaly kezdődött, idén 83 200 diák és 8811 pedagógus, segítő önkéntes vesz részt a táborokban; 352 témát dolgoztak ki a foglalkozásokra és csaknem 200 minősített szolgáltató is segít abban, hogy még jobban átélhetők legyenek az élmények. A táborok egytizede bentlakásos.

Abban is bíznak, hogy a táborokkal, a gyerekeknek nyújtott programokkal, elhelyezéssel a szülőknek is segítenek – mondta Rétvári Bence.

Brassói Sándor, az Oktatási Hivatal (OH) köznevelési elnökhelyettese a sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy központi, kiemelt, innovatív programot valósítanak meg a magyar közművelődés támogatása érdekében.

Fontos eleme a programnak, hogy a gyerekek együttműködnek, játékosan szereznek ismereteket, ez a tudás pedig beépül, és a későbbiekben is segíti majd a tanulást – mondta az OH elnökhelyettese.