Családháló

Kezdőoldal Háttér Súlyos mulasztások az olasz autópályán – egyértelműen elkerülhető lett volna a veronai baleset! Egy apa vallomása!

Súlyos mulasztások az olasz autópályán – egyértelműen elkerülhető lett volna a veronai baleset! Egy apa vallomása!

“A lányom felszállt az önök buszára utasként, és nem szállt le!” – írja Kőszegi István, egy gyászoló édesapa a veronai tragédia kapcsán. Ő az a szülő, aki két szakértővel elutazott a helyszínre, és megállapította, hogy a szörnyű balesetnek nem kellett volna megtörténnie, ha az olasz autópályák építésekor nem az olcsóság, a gyors kivitelezhetőség, a minőségtelen alapanyagok és a hozzá nem értés lennének a legfontosabb tényezők. Döbbenetes felfedezések illusztrációkkal és videóval!

Írta: Családháló,

“Vétkesek vagyunk egy borzalmas katasztrófában. Valaki közülünk vétett. Nagyot? Aprót? Akkorát, hogy vétkessé tett minket. Nézünk egymásra. Aki néma, cinkos. Aki szól, magyarázkodik. Mentegeti magát. Méregetjük egymást a szemünk sarkából. A könnycsepp is ott kerekedik.

Amíg megtudjuk, mit vétettünk, legalább igyekezzünk megérteni, mi vezetett a borzalmas katasztrófához. Ezért hívtuk össze a tanácskozást, amiről a film beszámol.

Azt gondoltuk, megrendítenének a kérdések, miért hallgatunk egy grafikusművészre, egy feltalálóra, egy túlélő gyerek apjára. Ezért nem hívtunk meg olyanokat, akik feltennék a jogos kérdéseket. Így is megértünk részleteket, addig is, amíg a hivatott szakértők hivatalos ítélete megérkezik.

Magyarázatokat kerestünk, és a jövőt. Bízunk a közösségi terek létrejöttében, bízunk az öngyógyító erőkben, segítünk nekik utat törni.

Írom  a  legfontosabb  megtörténhetett  eseményt ,  amit   a  szóbeli  előadásomban  érintettem   de  még  senki  nem  elemezte ,  értékelte ,  nem   véleményezte!  A  busz  halad  a  rendes  sávjában  de  mivel  a  leállósáv  helyet  egy kihajtósáv  van  a  busztól  jobbra ,  előfordulhatott,  hogy  a  busztól  balra  lévő  sávból  késve  kihajtani   szándékozó  másik  gépjármű   ami  lehetett  személygépkocsi  de  lehetett  pótkocsival  haladó  nagyobb  jármű  is a  busz  elé vágva  ,  majd hirtelen  jobbra  tartva, majd  fékezve kényszeríthette  a  busznak  a  sofőrjét  intenzív  kormánymozdulatra  és fékezésre a  jobboldali  kitérésre  ami  után érintkezett a  busz  a szalagkorláttal   és  megtörténtek  azok  az  események  amelyeket  elemeztünk!!   ..……    itt jegyzem  meg  a  fékezés  féknyomait keresőknek ,  hogy  a  buszon  nem  volt  ABS??…….  biztosan  volt  ugye  Tibor?…..    akkor,   igen  nehéz  az  esetleges  szakaszosan  keletkezett  nyomokat  megtalálni!  Ez  a  szalagkorlát  nem  arra  volt  méretezve  hogy  védje  a pillért  a  frontális  ütközésektől  hanem  a letért  gépjárműveket  mélyebben  beengedve  majd lassulásuk  után  azokat  megtartva  visszaterelje   őket az  autópálya  széle  felé.  De !!!!!  ……   Egy a  probléma  ezt megakadályozta  a  pillér !!  A  pillér ott  volt,  van  és  lesz !!….Ha  nincs pillér  a  védmű   megfelelő  lett  volna…    de így   többet  ártott  a  védmű  mintha  ott  sem  lett volna. A  kért  képeket  az  alagutak  védelméről  küldöm , ilyen  szintű  védelemre lett  volna szükség  a  pillér  közelében  , melyet  a pillértől  távolodva gyengébb másik  védművekkel  kombinálva  kellett volna  megépíteni!!  A  LÉNYEG  :   MÉLYSÉGBE  NEM  ENGEDHETTE  VOLNA  BE  A  BUSZT ARRA  A  TERÜLETRE A  MEGFELELŐ  VÉDMŰ  RENDSZERE , HANEM  LEKELLETT VOLNA  „  PATTANNIA „  A  BUSZNAK  RÓLA !!! Nagyon  fontos  a  fentiek  miatt  megszerezni  kikérni  az  esetleges  felvételeket  ,   mozgóképeket,  videofelvételeket   stb. Nagyon fontos  a  szalagkorlát első  sérült , érintkező  felületén  lévő  sérüléseket  vizsgálni  mivel  a  deformálódásokból   kilehet  számítani  az  esetleges sebességet , az  ütközés  szögét  –  ez  fontos  mert  ha eléjük  vágott  egy  másik  jármű  akkor  az  ütközés  szöge  ezt  bizonyíthatja…..   elalvás   vagy  rosszullét  esetén  az  ütközés  szöge  kicsi  még  erőteljes  kormánymozdulat  esetén  a  szög  nagyobb  lesz. A  széles  frontális  ütközés  miatt  nagyobb  az  esélye  annak  ,  hogy  a  gépkocsit  vezető  személy  egy  váratlan baleseti  helyzetet  akarhatott   kivédeni  és  ha a  korlátot  szabványszerinti  védművel  védték  volna  akkor   szinte  az  autóbuszt  sérülten  de  vissza  térhetett volna az  oszlop  előtti  területre  /  lepattanva  a  védműről / vezetni , vezettetni  és  …………  akkor  a  frontális  ütközés ,  súlyos  égés  nem  történt  volna  meg!!!!!   Ígéretemhez  híven küldöm   azokat  az  elmentett  linkeken  lévő részleteket  melyek tartalmaznak a  veronai  buszbalesethez  még  felhasználható  anyagot  ,  részleteket. Az  M6  alagút bejáratainál  miért  is  kell  ilyen  komoly  szinte  zéró  oldalsó letérést  biztosító  védmüvet  alkalmazni??…….. válasz  egyértelmű  a  frontális  ütközések  elkerülése  miatt !! A  pillérek  ugyanilyen  súlyos  frontális  ütközéseket okoznak  ha  nem megfelelő  „ erösségű „ védelmet  kapnak  ezek  elkerülésére!! A  linkekhez   pár soros  megjegyzéseket  írok  hol  keressétek  az  esetleg  felhasználható   részeket. Pár video: ez az  erősebb  szalagkorlát sem elég , szabvány meghatározza milyen is kell!! Videó Egy  kis összefoglaló szempontokról , besorolásokról stb.

Kőszegi  István”

Forrás: pizolitbusz.hu/verona

A balesetet rekonstruáló, megdöbbentő mulasztásokat és hibákat feltáró videó itt nézhető meg:

Hozzászólások

hozzászólás

CÍMKÉK:
Read previous post:
Minden anyát boszorkánnyá tesz a dackorszak?

Van az az – összesen pár évet – átölelő időszak az anyaságunkban, amikor egyfajta varázslónőként tudunk hatni gyermekünkre. Ismerjük az...

Close