Súlyos mulasztások az olasz autópályán – egyértelműen elkerülhető lett volna a veronai baleset! Egy apa vallomása!

"A lányom felszállt az önök buszára utasként, és nem szállt le!" - írja Kőszegi István, egy gyászoló édesapa a veronai tragédia kapcsán. Ő az a szülő, aki két szakértővel elutazott a helyszínre, és megállapította, hogy a szörnyű balesetnek nem kellett volna megtörténnie, ha az olasz autópályák építésekor nem az olcsóság, a gyors kivitelezhetőség, a minőségtelen alapanyagok és a hozzá nem értés lennének a legfontosabb tényezők. Döbbenetes felfedezések illusztrációkkal és videóval!

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
háttér
2017. február 21. Családháló

epa05739320 Image shows the Hungarian bus on fire after an accident at 'Verona Est' highway's exit in Verona, Italy, 21 January 2017. Italian police reported that at least 16 people died in the bus crash as Hungarian students were reportedly returning to Budapest from a school trip from France. According to reports, 55 people, 39 of whom were injured and taken to nearby hospitals, were on board the bus during the incident. EPA/FILIPPO VENEZIA

“Vétkesek vagyunk egy borzalmas katasztrófában. Valaki közülünk vétett. Nagyot? Aprót? Akkorát, hogy vétkessé tett minket. Nézünk egymásra. Aki néma, cinkos. Aki szól, magyarázkodik. Mentegeti magát. Méregetjük egymást a szemünk sarkából. A könnycsepp is ott kerekedik.

Amíg megtudjuk, mit vétettünk, legalább igyekezzünk megérteni, mi vezetett a borzalmas katasztrófához. Ezért hívtuk össze a tanácskozást, amiről a film beszámol.

Azt gondoltuk, megrendítenének a kérdések, miért hallgatunk egy grafikusművészre, egy feltalálóra, egy túlélő gyerek apjára. Ezért nem hívtunk meg olyanokat, akik feltennék a jogos kérdéseket. Így is megértünk részleteket, addig is, amíg a hivatott szakértők hivatalos ítélete megérkezik.

Magyarázatokat kerestünk, és a jövőt. Bízunk a közösségi terek létrejöttében, bízunk az öngyógyító erőkben, segítünk nekik utat törni.

Írom  a  legfontosabb  megtörténhetett  eseményt ,  amit   a  szóbeli  előadásomban  érintettem   de  még  senki  nem  elemezte ,  értékelte ,  nem   véleményezte!  A  busz  halad  a  rendes  sávjában  de  mivel  a  leállósáv  helyet  egy kihajtósáv  van  a  busztól  jobbra ,  előfordulhatott,  hogy  a  busztól  balra  lévő  sávból  késve  kihajtani   szándékozó  másik  gépjármű   ami  lehetett  személygépkocsi  de  lehetett  pótkocsival  haladó  nagyobb  jármű  is a  busz  elé vágva  ,  majd hirtelen  jobbra  tartva, majd  fékezve kényszeríthette  a  busznak  a  sofőrjét  intenzív  kormánymozdulatra  és fékezésre a  jobboldali  kitérésre  ami  után érintkezett a  busz  a szalagkorláttal   és  megtörténtek  azok  az  események  amelyeket  elemeztünk!!   ..……    itt jegyzem  meg  a  fékezés  féknyomait keresőknek ,  hogy  a  buszon  nem  volt  ABS??…….  biztosan  volt  ugye  Tibor?…..    akkor,   igen  nehéz  az  esetleges  szakaszosan  keletkezett  nyomokat  megtalálni!  Ez  a  szalagkorlát  nem  arra  volt  méretezve  hogy  védje  a pillért  a  frontális  ütközésektől  hanem  a letért  gépjárműveket  mélyebben  beengedve  majd lassulásuk  után  azokat  megtartva  visszaterelje   őket az  autópálya  széle  felé.  De !!!!!  ……   Egy a  probléma  ezt megakadályozta  a  pillér !!  A  pillér ott  volt,  van  és  lesz !!….Ha  nincs pillér  a  védmű   megfelelő  lett  volna…    de így   többet  ártott  a  védmű  mintha  ott  sem  lett volna. A  kért  képeket  az  alagutak  védelméről  küldöm , ilyen  szintű  védelemre lett  volna szükség  a  pillér  közelében  , melyet  a pillértől  távolodva gyengébb másik  védművekkel  kombinálva  kellett volna  megépíteni!!  A  LÉNYEG  :   MÉLYSÉGBE  NEM  ENGEDHETTE  VOLNA  BE  A  BUSZT ARRA  A  TERÜLETRE A  MEGFELELŐ  VÉDMŰ  RENDSZERE , HANEM  LEKELLETT VOLNA  „  PATTANNIA „  A  BUSZNAK  RÓLA !!! Nagyon  fontos  a  fentiek  miatt  megszerezni  kikérni  az  esetleges  felvételeket  ,   mozgóképeket,  videofelvételeket   stb. Nagyon fontos  a  szalagkorlát első  sérült , érintkező  felületén  lévő  sérüléseket  vizsgálni  mivel  a  deformálódásokból   kilehet  számítani  az  esetleges sebességet , az  ütközés  szögét  –  ez  fontos  mert  ha eléjük  vágott  egy  másik  jármű  akkor  az  ütközés  szöge  ezt  bizonyíthatja…..   elalvás   vagy  rosszullét  esetén  az  ütközés  szöge  kicsi  még  erőteljes  kormánymozdulat  esetén  a  szög  nagyobb  lesz. A  széles  frontális  ütközés  miatt  nagyobb  az  esélye  annak  ,  hogy  a  gépkocsit  vezető  személy  egy  váratlan baleseti  helyzetet  akarhatott   kivédeni  és  ha a  korlátot  szabványszerinti  védművel  védték  volna  akkor   szinte  az  autóbuszt  sérülten  de  vissza  térhetett volna az  oszlop  előtti  területre  /  lepattanva  a  védműről / vezetni , vezettetni  és  …………  akkor  a  frontális  ütközés ,  súlyos  égés  nem  történt  volna  meg!!!!!   Ígéretemhez  híven küldöm   azokat  az  elmentett  linkeken  lévő részleteket  melyek tartalmaznak a  veronai  buszbalesethez  még  felhasználható  anyagot  ,  részleteket. Az  M6  alagút bejáratainál  miért  is  kell  ilyen  komoly  szinte  zéró  oldalsó letérést  biztosító  védmüvet  alkalmazni??…….. válasz  egyértelmű  a  frontális  ütközések  elkerülése  miatt !! A  pillérek  ugyanilyen  súlyos  frontális  ütközéseket okoznak  ha  nem megfelelő  „ erösségű „ védelmet  kapnak  ezek  elkerülésére!! A  linkekhez   pár soros  megjegyzéseket  írok  hol  keressétek  az  esetleg  felhasználható   részeket. Pár video: ez az  erősebb  szalagkorlát sem elég , szabvány meghatározza milyen is kell!! Videó Egy  kis összefoglaló szempontokról , besorolásokról stb.

Kőszegi  István”

Forrás: pizolitbusz.hu/verona

A balesetet rekonstruáló, megdöbbentő mulasztásokat és hibákat feltáró videó itt nézhető meg: