Tanulni kell megtanítani a gyermekeket

Tanulni kell megtanítani a gyermekeket, mert nem tudni, hogy aki most kezdi az iskolát, milyen világban kezd majd dolgozni a diplomája megszerzése után – jelentette ki a Nemzeti alaptanterv (Nat) megújításáért felelős miniszteri biztos kedden Budapesten, az Országgyűlés kulturális bizottsága előtt, tájékoztatást adva az új Nat helyzetéről.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
miniszteri biztos
2017. december 06. MTI

Csépe Valéria úgy fogalmazott: az oktatás mindig rohan a társadalom és a gazdaság kihívásai után, ezért az alapkészségek megerősítésére, a kompetenciák meghatározására van szükség. Nem ismert, hogy milyen szakmák lesznek például 2034-ben – tette hozzá.

Az új Nat bevezetésének céldátuma 2019. szeptember 1-je, a feladat az, hogy egy tudományosan megalapozott, koherens javaslatrendszert dolgozzanak ki – mondta a miniszteri biztos, hozzátéve: a cél egy időtálló alaptanterv, a korábbiak ugyanis alig értek meg többet öt évnél.
Az ismeretek körét szűkítik, a készségekét bővítik, és egyértelműen jelölik a kompetenciarendszereket.

A társadalmi egyeztetést a minisztériumnak kell majd elvégeznie, és dönteni kell arról, hogyan lehet felmenő rendszerben bevezetni az új Natot. Meg kell válaszolni azokat a kérdéseket, hogy ehhez milyen feltételek adottak, és mik a kockázatok – sorolta Csépe Valéria.
Hangsúlyozta, hogy elodázhatatlan a pedagógusképzés megújítása, valamint a majdani e-tankönyveket, okostankönyveket érintő reformok végrehajtása. Ma még nagyon kevés a megértést segítő számítógépes program – közölte.

Lényeges, hogy a pedagógusokat, a szülőket és a gyermekeket egyaránt bevonják. Nem lehet úgy módosításokat bevezetni, hogy azokat az érintettek többsége nem tekinti magáénak – nyomatékosította. Többször is kiemelte, hogy az ő feladata nem politikai, hanem szakmai. Bár a szakmán belül is vannak viták, a szakma egy, nincs belőle kormánypárti és ellenzéki – hangoztatta. A dokumentumban szerinte meg kell jelennie a méltányosságnak, egyebek mellett a sajátos nevelési igényű tanulók és a nemzetiségek szempontjainak.