Több étel jut az asztalra

A szociálisan rászoruló gyerekek nyáron is meleg ételhez juthatnak a kormány programjának köszönhetően. Az étkeztetésnél idén már kiemelt szempont, hogy egészséges, biztonságos, helyi termelőktől származó ételek kerüljenek a gyerekek elé. A Magyar Termék Nonprofit Kft. vezetője lapunknak elmondta: szeretnék azt is, ha a gyerekek nem pusztán a reklámokból tájékozódnának.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2011. június 23. szabo.daniel

A szociálisan rászoruló gyerekek nyáron is meleg ételhez juthatnak a kormány programjának köszönhetően. Az étkeztetésnél idén már kiemelt szempont, hogy egészséges, biztonságos, helyi termelőktől származó ételek kerüljenek a gyerekek elé. A Magyar Termék Nonprofit Kft. vezetője lapunknak elmondta: szeretnék azt is, ha a gyerekek nem pusztán a reklámokból tájékozódnának.


Soltész Miklós, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium szociális, család- és ifjúságügyért felelős államtitkára még csütörtökön tartott sajtótájékoztatóján elmondta: az iskola végeztével, június 16-ától augusztus 31-éig 140 ezer szociálisan rászoruló gyermek juthat napi egyszeri meleg ételhez a kormány 2,4 milliárdos támogatásának köszönhetően. A települési önkormányzatok számára kiírt pályázaton idén előnyben részesültek azok, akik vállalták, hogy egészséges, helyi termelőktől származó alapanyagokból oldják meg a közétkeztetést.

Ángyán József, a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára azt mondta: igyekeznek komplex megoldásokat találni a komplex problémákra. A helyi termelők helyzetbe hozásával elérhető, hogy a hátrányos helyzetű településeken a mezőgazdaság a foglalkoztatási problémákra is megoldást kínáljon a gyermekek pedig egészséges, helyi élelmiszerekhez jussanak.

Kecskeméti Attila a programban részt vevő Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója lapunk kérdésére elmondta: az ehhez hasonló programok révén elérhető, hogy a helyi foglalkoztatás bővülésével, idővel ne szoruljon ennyi gyermek szociális étkeztetésre. Kiemelte, hogy a szervezete számára a területen a legfontosabb célkitűzés a szemléletformáló oktatási anyagok összeállítása, hogy a gyerekek ne csak a reklámokból tájékozódjanak. A szemléletformálással elérhető, hogy a gyerekek és rajtuk keresztül a szülők is idővel fontos szempontnak tartsák azt, hogy a nemzetközi láncok, nemzetközi termékei helyett a helyi árukat preferálják.