Vigyázat! A gyerekeinkre hajtanak a boltok pénztárainál

Komoly kritikákat fogalmaz meg a legnagyobb üzletláncokkal szemben egy friss brit tanulmány.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2012. április 27. szabo.daniel

Komoly kritikákat fogalmaz meg a legnagyobb üzletláncokkal szemben egy friss brit tanulmány.


A gyermekek helyes táplálkozásáért küzdő Children’s Food Campaign (Gyermek Élelmiszer Kampány) megállapítása szerint a pénztárak közvetlen közelében kihelyezett édességeket és nassolnivalókat sok esetben pont úgy “tálalják”, hogy felkeltsék a gyerekek figyelmét, így ösztönözve a szülőket az egészségtelen termékek vásárlására – olvasható a Pénzcentrum.hu-n.

Négygyermekes anyaként legkisebb lányommal járok bevásárolni. Legutóbb, amikor a 15 hónapos gyermek a kosárban kialakított ülőkén ült, arra lettem figyelmes, hogy a pénztárhoz érve megragadott egy csokitojást, és elkezdte majszolni. Mire észbe kaptam, szinte már az egészet megette. A tojás ára nem zavart különösebben – csak 50 pennybe került-, sokkal inkább az dühített fel, hogy a pénztárnál szinte csak egészségtelen élelmiszereket láttam, mintha kimondottan a gyerekeknek lennének odatéve.

A fenti levelet Amanda Flint londoni családanya küldte néhány hónapja a gyermekek helyes táplálkozásáért küzdő Children’s Food Campaign (Gyermek Élelmiszer Kampány) nevű civil szervezetnek. A szervezet vizsgálódni kezdett, 14 üzletlánc 48 boltjában jártak-jelentésüket a napokban hozták nyilvánosságra.
További részletek itt.