Vigyázat, csalás: megtévesztő számlák a postaládában!

Hamis számlákat postázott egy cég országszerte, családoknak és cégeknek egyaránt. A számla kísértetiesen hasonlít az egyik szolgáltató telefonszámláira.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2012. január 23. bencze.aron

Hamis számlákat postázott egy cég országszerte, családoknak és cégeknek egyaránt. A számla kísértetiesen hasonlít az egyik szolgáltató telefonszámláira.


A Telefonkönyv Magyarország Kft. hirdetést ajánl az összegért – azonban csak apró betűkkel tüntetik fel, hogy a fizetés önkéntes – hangzott el a Duna Híradóban vasárnap. Megtévesztésért és csalásért a céget korábban már megbüntették.

A Híradóban megszólaló Szabó Gábor például egy 35 ezer forintos csekket kapott a postaládájába. A férfinak azonban feltűnt: a hamis számla fejlécén Magyar Telekom helyett Telefonkönyv felirat szerepelt – igaz, ugyanolyan betűtípussal. “Kellett hozzá néhány perc, mire rájöttem, hogy ez megtévesztés. Amíg nem olvastam végig, addig ez egy számlának tűnt, amit teljesítenem kell” – mondta Szabó Gábor, a Magyar Bohóc Egyesület elnöke.

Egy évre 140 ezer forint

A hamis számla hátoldala egy szerződés, apró, világos betűkkel. A tájékoztató szerint a 35 ezer forint negyedéves díj, és aki befizeti, egy évre szerződik a társasággal. Ez azonban azt jelenti, hogy a teljes díj összesen 140 ezer forint egy évre. Hogy a gyanútlan ügyfél pontosan milyen szolgáltatást kap érte, az a szövegből nem derül ki.

A Telefonkönyv Magyarország Kft-t a Duna Híradó stábja nem tudta elérni. Mint kiderült, a cég tulajdonosának korábbi cége ellen már indítottak eljárást 2009-ben, ugyanilyen átverés miatt. A cég később adóvégrehajtás alatt állt, végül megszűntették.

Eljárást indítanak ellene

A Telefonkönyv Magyarország Kft.-nek internetes oldala is van – a portál arculata teljesen megegyezik a Magyar Telekoméval. A honlapon az is olvasható: a céget a Magyar Telekom alapította.

A Magyar Telekom közleményben úgy reagált: sem a számlákhoz, sem a céghez nincs közük, és a telefonkönyves szolgáltatást sem ők indították. A cég ezért azt tervezi, hogy jóhírnév megsértése miatt eljárást indít.