Vigyázzon, a gazdaságosabb kiszerelés nem mindig olcsóbb!

Ha ön vásárláskor hajlamos a nagyobb kiszerelést választani, mert úgy gondolja, így olcsóbban jön ki, figyeljen oda jobban az árcédula bal alsó sarkára! Az áruházak és a gyártók ugyanis szívesen élnek vissza a vásárlók eme beidegződésével, és adják jóval drágábban az olcsóbbnak vélt kiszerelést. Most a három nagy hipermarketben, a Corában, az Auchanban és a Tescoban kerestünk és találtunk ilyen trükkös árazású termékeket.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2012. április 16. szabo.daniel

Ha ön vásárláskor hajlamos a nagyobb kiszerelést választani, mert úgy gondolja, így olcsóbban jön ki, figyeljen oda jobban az árcédula bal alsó sarkára! Az áruházak és a gyártók ugyanis szívesen élnek vissza a vásárlók eme beidegződésével, és adják jóval drágábban az olcsóbbnak vélt kiszerelést. Most a három nagy hipermarketben, a Corában, az Auchanban és a Tescoban kerestünk és találtunk ilyen trükkös árazású termékeket.


Nyilvánvalóan olcsóbb egy terméket nagyobb kiszerelésben forgalmazni, hiszen egy egységre ilyenkor fajlagosan kevesebb csomagolóanyag jut, az elszámolás és a szállítás is egyszerűsödik, ráadásul a kereskedő is jobban jár, ha többet ad el, így mennyiségi kedvezményt adhat a vásárlónak. Ez annyira belénk ivódott, hogy ma már gondolkodás nélkül is a nagyobb kiszerelést választja mindenki, akinek van otthon elég tárolóhelye az ötliteres olajhoz, húsztekercses vécépapírhoz, másfél literes lefolyótisztítóhoz. Erre bazíroz az áruházak egyik kereskedelmi trükkje: az óvatlan vásárló figyelmetlenül – gyakran pusztán takarékossági megfontolásból – a nagyobb kiszerelést veszi le a polcról, miközben ezért többet fizet, mintha ugyanazt a terméket több, kisebb kiszerelésű egységben vásárolná meg. Ne legyünk restek, nézzük meg, mi van a polcok címkéin: a bal alsó sarokban kötelezően feltüntetendő (persze azért egészen apróbetűs) ár/mennyiség jelzőszám segítségünkre lehet abban, hogy ne verjük át magunkat.

Mivel nagy kiszerelésű termékeket az ember általában a heti/havi nagybevásárlás során hajlamos vásárolni, ezeket pedig többnyire a helyi kisbolt/szupermarket helyett a nagyobb hipermarketekben intézzük, ilyenkor könnyebb belefutni a fenti trükkbe. Cikkünkben ezért először a három nagy hipermarket, az Auchan, a Cora és a Tesco termékeinek árazását ellenőriztük szúrópróbaszerűen. Mindhárom helyen nem is egy példát találtunk a fentiekre.