Gendersemleges az új trend? Celine Dion és az ő uniszex babaruhái
Uniszex gyermekruhakollekciót dobott piacra Celine Dion. A márka a nemi szterotípiák eltörlését tűzte ki célul maga elé, amivel nem is lenne baj, ha nem kevernék bele a gendersemlegesség ideológiáját. Az énekesnő reklámfilmjében betör egy újszülött osztályra, hogy kicserélje szegény elnyomott, gender-sztereotipizált babák rózsaszín-kék ruháit, ám végül legnagyobb felháborodására elfogja a rendőrség.
Celine Dion új babaruhái a cél szerint nagyon haladó és nagyon modern szellemiségben készültek: nem erőltetik rá szegény, magatehetetlen csecsemőkre a rózsaszín és kék ruhákat, s a szülőket is arra biztatják a reklámban, hogy ne a saját ízlésük és a társadalomban berögzült szokások szerint öltöztessék gyermekeiket, hiszen ők nem tulajdonaink, ahanem a szép és új jövő szülöttei.
Érdekes, hogy a film ennek ellenére erőszakosan közelít az újításhoz, hiszen az énekesnő betör egy újszülött-osztályra, hogy szerinte üdvös tervét a szülők (és a hatóság) akarata ellenére véghezvigye. Celine Dion egyébként is híres arról, hogy a nemi sztereotípiákat megtagadja: kisfiának például éveken keresztül lányos, hosszú hajat hagyott.
Arról nem szól a fáma, hogy a gyermek mit szólt mindehhez, azonban az azért kérdés, hányan ülnek ma a pszichológusnál azért, mert kisbabaként rózsaszín vagy kék ruhát kellett viselniük? Gyanítjuk, kevesebben, mint amennyien a gendersemlegesség eszméi miatt fognak….