“Bármi lehet baba-papa márka, ha hiszünk benne!”

Nem mindennapi kezdeményezéssel állt elő Tóth Adorján, aki felesége államvizsgája előtt hosszabb időt töltött kisgyermekükkel, míg az asszony tanult. A házaspár saját tapasztalataiból kiindulva - anélkül, hogy megkérdőjelezné az anyák szerepét - szeretne rávilágítani arra, hogy apák és anyák ugyanolyan fontosak a család életében, ezért a sok létező babamama cégér mellé létrehozták a #babapapa márkát, amelyhez bárki csatlakozhat.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
babapapa
2018. április 09. Baby Chameleon

Egy édesanyát nem lehet pótolni, de egy apuka átveheti egyes teendőit. Ráadásul ebből a papa és a baba is profitál! Sőt, a baba-mama márkák után végre útjára indult egy igazi baba-papa márka is! Íme, a legújabb, formabontó és mégis egyszerű családbarát mozgalom!

Az apaságot is meg kell tanulni

Tóthné Vincze Bogi és férje, Tóth Adorján családi vállalkozás keretein belül kézműves baba-mama márkát építenek: a Baby Chameleon-t. Mivel munkájuk egyben a szívügyük is, a kezdetektől fogva jó ügyeket is felkarolnak. A legfontosabb talán az, hogy a kiszervezhető munkafolyamatokat kismamáknak, anyukáknak adják. Most azonban újra akarják definiálni a piacot, ugyanis személyesen is megtapasztalták, hogy az apák valóban ugyanolyan fontosak a kisgyermek életében, mint az anyák. Legfeljebb máshogy. – Bogi államvizsgára készült, így az elmúlt két hónapban az addiginál is többet foglalkoztam a most tizenöt hónapos kislányunkkal. Már az első napokban is érződött, hogy mennyit tanultunk egymástól és egymásról. Ez idő alatt pedig egy érezhetően stabil érzelmi kapocs épült fel közöttünk. – mesélte Adorján, akinek olyan jól sikerült a „babatanulás”, hogy a még ma is anyatejet is igénylő kislány, ha éjjelente felriad, már az apukája megnyugtatására is vissza tud aludni. Sőt, egyre gyakrabban magától is.

Bármi lehet baba-papa márka, ha hiszünk benne!

A tapasztalatok arra sarkallták a fiatal vállalkozó házaspárt, hogy a közelmúltban egy mozgalmat indítson, mind a vállalkozások, mind a családok magánélete mentén. Nagyon egyszerű a dolog: ha valaki egyetért a szellemiségükkel, és vállalkozó, csak ki kell írni a cég social media oldalaira, vagy posztot megosztani arról, hogy a cége #babapapa márka. Akkor is, ha a csatlakozni vágyó márka épp traktorokat gyárt vagy rúzst: nem a termék a fontos, hanem a szellemiség!

Ha pedig valaki magánemberként ír véleményt a témáról, elég csak kiírni a poszt elé, hogy #babapapa, így mondandója kereshetővé válik, és többekhez fog eljutni.

A szülőség egyenrangú dolog

És, hogy miről és kinek szól a #babapapa mozgalom, amihez már anyák, apák, coachok és más márkák is csatlakoztak? Bogi és Adorján így fogalmazták meg a kezdeményezés főbb irányvonalait:

– Elismerjük, kiállunk mellette és hirdetjük is, hogy az apák szerepe is ugyanolyan fontos a gyerekek életében, mint az anyáké. E mellett természetesen kellő alázattal és belátással maradunk: az anyák maradjanak anyák (úgy se tud senki a helyükre lépni).

– Baba-papa eseményeket szervezünk, ezekről tudósítunk. Olyan történeteket osztunk meg a világgal, amely apák és gyermekük között történt meg. Ezek hol könnyesek, hol viccesek, de egy biztos, senkit sem hagynak hidegen.

– Nyíltan beszélünk az apák gyermekekkel kapcsolatos kérdéseiről. – Mert van belőle elég, én aztán tudom! – fűzte hozzá nevetve Adorján.

– Törekszünk kifejezetten baba-papa termékeket készíteni (legalább baba-papa szetteket), de a mozgalomhoz bárki csatlakozhat úgy is, hogy még csak nem is készít “babás cuccokat”.