Családháló

Kezdőoldal Beszélgetések Logiscool: „A digitális írástudás elsajátítása manapság már létfontosságú készség” – interjú + JÁTÉK

Logiscool: „A digitális írástudás elsajátítása manapság már létfontosságú készség” – interjú + JÁTÉK

A heti másfél óra programozás nem céltalan számítógépezés, hanem felkészítés a jövőre: felbecsülhetetlen értékű befektetés mind a világban való biztos eligazodás, mind a munkaerőpiaci esélyek növelése szempontjából – állítják az immár tízezer gyermeket programozni tanító Logiscool alapítói, dr. Breuer Anita és Csitári Gyula. Páros interjúnk az alig négyéves magyar cég ügyvezetőivel.

Írta: Antal-Ferencz Ildikó,

A Logiscoolt együtt alapították. Honnan jött az ötlet?

Csitári Gyula (CsGy): Amikor a lányunk iskolai informatika oktatása megszűnt, kerestünk neki megfelelő folytatást a piacon, mert nagyon megszerette a programozást. Mivel nem találtunk, gondoltuk, hogy alapítunk mi, a szülők. Ez lett a Logiscool. Budaörsön indítottuk az első iskolát 2014 januárjában, azóta több, mint tízezer gyermeket kezdtünk el játékosan programozni tanítani.

Korábban is dolgoztak együtt? Milyen a munkamegosztás Önök között?

dr. Breuer Anita (BA): Igen, korábban is dolgoztunk már együtt, tíz éven keresztül vezettünk közösen egy reklámügynökséget. A munkát igény szerint osztjuk el egymást között. Én vagyok a felelős a jogi, illetve a magyarországi folyamatokért, Gyula pedig inkább a műszaki irányvonalat, a stratégiát valamint a külföldi partnereket kezeli.

Mi az oktatási módszerük lényege?

CsGy: A módszerünk lényege, hogy játékosan és alapvetően játékokat programoznak a gyerekek: nem kell megtanulniuk először egy bonyolult programnyelvet, hanem előre összeállított „sablonparancsokból” állíthatnak össze maguknak számítógépes játékokat, mint egy „digitális legót”. A saját fejlesztésű Scoolcode oktatási platformunk ráadásul figyelembe veszi a diák életkorát és tudásszintjét, azaz 6 és 18 év között bárki tanulhat velünk, sem megriadni, sem unatkozni nem fog.

Pontosan milyen korú, nemű, képességű, érdeklődésű gyerekeknek szólnak a tanfolyamok?

BA: Tanfolyamaink – és táboraink – teljes mértékben nyitottak mindenki számára, hiszen 6-18 év között bárkit várunk, korántsem csak fiúkat, rengeteg lány tanulónk is van, és a rendszer adaptálhatóságának köszönhetően ugyanaz a feladat máshogy jelenik meg egy 8 évesnek és egy 14 évesnek.

Mi a képzés célja: szórakozás, tanulás, netán programozók képzése?

CsGy: Nem feltétlen csak programozók képzése a cél, de a rendszerünk egyik világújdonsága, hogy az írott programnyelv és a játékos, blokkos szerkezet közötti átjárhatóságot is biztosítja, így segítségével folyamatos fejlődési lehetőséget és sikerélményt kapnak azok a gyerekek is, akiket komolyabban is érdekel a programozás. De akármi is szeretne lenni a gyerek, a tapasztalatok szerint a résztvevők logikai, problémamegoldó, prezentációs készsége és algoritmikus gondolkodása is javul, illetve a kudarcokból is könnyebben tanulnak.

Kik az oktatók?

BA: Nagyon fontos része az iskoláinknak, hogy csak fiatal és lelkes, javarészt egyetemista oktatóink vannak, akik korban és gondolkodásban is közelebb állnak a diákjainkhoz, illetve a legújabb informatikai trendek ismeretével is rendelkeznek. Az informatika játékosságának szeretete szerethető és hatékony tanárokká teszi őket. Sőt, van köztük olyan is, aki diákként került először kapcsolatba az iskolával, és ma pedig már oktatóként segít a diákoknak.

Nemrég készítettek egy szülői felmérést. Milyenek a szülők visszajelzései?

CsGy: Nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk: a gyerekek szeretnek hozzánk járni, a szülők pedig értékelik a rugalmasságunkat és az átláthatóságot. Rákérdeztünk a szülők motivációira is: a megkérdezettek nagy része tudatosan keresi annak lehetőségét, hogy gyerekét külön informatikai képzésre írassa be, hiszen egyértelmű számukra, hogy a digitális írástudás elsajátítása manapság már létfontosságú készség. A legtöbben úgy vélik, a Logiscoolban tanultak mindenképpen hasznosak lesznek, akár közvetlenül, akár közvetetten foglalkozik majd az informatikával a gyerek. A többség elvárása, hogy játékos formában és gyakorlatorientált módon vezessék be a fiatalokat az informatika és a programozás világába. A felmérésből az is kiderült, hogy szülői szemszögből a Logiscool képzés során a gyermek a gyakorlatiasságot, a játékosságot, az alkotást, valamint az általa elkészített projektek bemutatását élvezi a legjobban.

Nem volt olyan szülői félelem, hogy függővé válhatnak a programozásra járó gyerekek?

BA: A Logiscool oktatás lényege, hogy ne többet, hanem másképp, sokkal inkább alkotva használják a gyermekek a nálunk szerzett tudást. Egyébként ez egy összetett veszély, ami közös figyelmet igényel a szülő és a tanárok részéről. Az oktatás nálunk heti egyszer másfél órát tart, és bár a játékokat a gyerek otthon továbbfejlesztheti az interneten elérhető platformon, fontos, hogy a mértéket is ismerje – ez ugyanakkor már leginkább a szülők felelőssége.

Mit szólnak az olyan szülői ellenérvhez, hogy a 6-10 éves korú gyerekeknek inkább sportolniuk kellene, mintsem számítógépezni?

BA: Táborainkban a programozás csak egy a programok közül, sport és kreatív foglalkozások is elérhetők számukra. A heti másfél óra programozás nem céltalan számítógépezés, hanem felkészítés a jövőre: felbecsülhetetlen értékű befektetés mind a világban való biztos eligazodás, mind a munkaerőpiaci esélyek növelése szempontjából. Szülőként azt tudjuk mondani, a helyes arányok felállításában van a kulcs: mozgásra és tanulásra egyaránt szüksége van a gyereknek.

Hogyan fejlődött 3,5 év alatt ekkorát a cég? Melyek voltak a legfontosabb mérföldkövek?

CsGy: A franchise rendszerünk lényege, hogy szinte mindent készen kap egy új belépő partner, miközben egyre több szülő keres olyan elfoglaltságot, ahol a gyerek jól is érzi magát és hasznos tudást is kap. A gyors fejlődést tehát alapvetően az egyre inkább érzékelhető szülői igények és a jól működő üzleti modell biztosítja. A legfontosabb mérföldköveket az országossá, majd nemzetközivé válás – itthon harmincnégy helyen, valamint további hat országban vagyunk már jelen, összesen negyvenkét helyszínen – , illetve az elsőként megkapott Széchenyi-Bridge-díj jelentette. Januártól pedig már a Közel-Keleten is Logiscool-lal tanulnak programozni a gyerekek: Kuvaitban.

Miért döntöttek a franchise rendszer mellett?

BA: A fejlődés leggyorsabb módja a franchise rendszer beindítása volt. Nagyon sok partneri jelentkezés és érdeklődés érkezett hozzánk, ezzel is alátámasztva a küldetésünk létjogosultságát, hogy a digitális írástudás elsajátítása manapság már létfontosságú készség.

Mikor léptek ki a nemzetközi piacra?

CsGy: Az első külföldi iskolánkat 2015-ben nyitottuk meg Bécsben. Szerencsénk volt, hiszen az első külföldi iskolák esetében minket kerestek meg, és valamilyen magyar vonatkozás volt a partnerek között.

Hogyan lett Balogh Péter a fő befektetőjük?

CsGy: Balogh Péterrel a közös cél hozott minket össze, hiszen az ő figyelmét is felkeltette a Logiscool, mint a gyermekek digitális írástudását fejlesztő intézmény. Miután közös volt az érdeklődés, Pétert egyáltalán nem kellett győzködni, szívesen fektetett be a Logiscool jövőjébe. Most már több, mint egy éve dolgozunk együtt és nagyon örülünk, hogy szaktudásával nap mint nap támogatja céljainkat.

Mik a további terveik?

CsGy: Magyarországon és természetesen a nemzetközi piacon is a további terjeszkedés a cél, amire jó esélyeink vannak, hiszen nagyon ritka az olyan modern és rugalmas közoktatás, amely le tudja követni a tanulmányok és a felszereltség szintjén a digitális világ fejlődését. Az igény tehát globális és a modell az eddigi tapasztalatok alapján, kisebb-nagyobb adaptációval, gyakorlatilag mindenhol működik.


JÁTÉK! Akit érdekel egy féléves Logiscool tanfolyam, keresse fel FB oldalunkat VASÁRNAPIG (szept. 17-ig) !!!

Hozzászólások

hozzászólás

CÍMKÉK:
Read previous post:
Kunos Tamás: ” Én úgy választottam társat magamnak, hogy abból a környezetből jöjjön, amiben én is létezem.”

Kunos Tamással, Kossuth-díjas brácsással, a Csík Zenekar egyik oszlopos tagjával a szakma iránti alázatról, a zene erejéről, a család fenntartó...

Close